mandarinkakan

Irriterande sak

Kategori: Allmänt

Hej!

Under några veckor så har det ringt på min mobil..Inte så ofta det händer, men nu är det ett företag som har ringt, som skulle sälja något..

Igår så hann jag svara 2 gånger och båda gångerna la de på, dålig stil!

Andra gången de lagt på ringde de upp efter bara ett par minuter, var lite irriterad när jag svarade:

"Hallå?" sa jag

Ja hej, jag heter --- och ringer från Tele2..

"Jaha?"

Ja, vi har ett riktigt bra erbjudande om ett nytt bredband som är bättre än det du har nu.

"Hur vet du att det är bättre än det jag har?

Jo, men du har ju något som heter 3G och den nya tekniken heter 4G och det är det som du kan få ta del av, det blir mycket snabbare och billigare än det du har nu.

"Jaha, ja men jag är inte intresserad, jag är nöjd med det jag har nu."

Ja, men det blir ju billigare och snabbare..

"Men jag vill inte ha något nytt, jag är nöjd med det jag har!"

Men ..detta är ju bättre än det du har och det kommer på posten.

"Ja, men är det nödvändigt att skicka ut det när jag redan vet att jag inte vill ha det?"

Ja men du kommer få ett papper där du kan läsa om detta erbjudande och sen bestämma dig.

"Jaha, ja ok det kan jag väl göra."

"Bra, då är det den 23 september idag och vi har ingått ett avtal om att du vill ha detta och du kommer få ett papper som du får läsa och efter 2 veckor måste du ha meddelat oss om du inte vill ha det, du kan när som helst...

"Vänta nu här!!! Vi har inte ingått något avtal, jag sa ju att jag inte vill ha ett nytt bredband!!

Jag trodde du skämtade..

Nej det gjorde jag inte, jag har ju sagt nej från början eller hur?

Ja men det här är ju mycket  billigare och snabbare..

Suck, men om jag vill ha något nytt bredband så söker jag själv upp den jag är intresserad av.

Jaha..

Ja, är det klart eller?

Jaha hej då.

Hej då.


Snacka om irriterande!! Den där snubben försökte lura på mig ett bredband som jag INTE ville ha!!

Sånt där blir jag så irriterad på! Grrr....

Kommentarer

  • Cecilia Uhr säger:

    Hej Mandarinkakan,



    Vi beklagar att se att du känt dig illa behandlad av en av våra säljare. Det är viktigt för oss att våra kunder blir väl bemötta av våra säljare och att man inte känner sig pressad eller lurad om man väljer att teckna något med oss via telefon. Vi skulle vilja följa upp ditt ärende, du får gärna kontakta mig på mejladressen nedan med mer information. Om du har några andra frågor är du också välkommen att mejla mig.



    Med vänliga hälsningar



    Cecilia Uhr, Tele2



    [email protected]

    2011-09-27 | 09:42:45

Kommentera inlägget här: