mandarinkakan

Hej

Kategori: Allmänt

Hej, igen.

Har fått 2 kommentarer som jag bara måste skriva om. Det var nån som skrev att om man tar en power nap så skulle man ta en power walk efteråt..Hmpf..Jag ska nog aldrig ta en power nap mer, hahaha!! Nej nej, men power walk..Hmm..Jag tar hellre en vanlig promenad och snackar en massa skit med denna nån.. =) Vad sägs?

Sen en som tyckte sköldpaddorna var fina, och en liten kille som önskade sig en sådan i present, en liten kille som blir 7 månader idag! =) Haha!! Jag är fortfarande på det stadiet så de blir lite ojämna, framförallt benen, lite olika storlekar och längder, men kanske inte nåt man lägger märke till..=) Det ska ju iofs synas att de är handgjorda!

Sen angående spindeln, det kanske lät i mitt inlägg som om jag är en spindelälskare, men nej, jag är livrädd för spindlar!! Har en liiiiiten spindel som bor här vid datan, den är helt ofarlig, men när det kommer sådana monster som det gjorde då..Nej fy...Måste berätta en gång när jag hade en spindel i mitt rum...

Jag hade öppnat garderoben av någon anledning och när jag sen stängde den så satt det ett monster på dörren, typ samma storlek som den häromdagen..AHHH!!!!! Skrek efter pappa den gången, han kom upp,men vi kunde inte hitta någon spindel...uhhh...Jag som skulle gå och lägga mig..Men men, ingen spindel hittades,men jag kunde ju inte gå och lägga mig..Jag gick in i syrrans fd rum och sov där den natten..=)

Jag tror väl att de ska krypa upp i ansiktet och så, usch usch usch, i somras på rixlägret på Gotland så var det en spindel som kröp ner i mitt öra, men då halvsov jag och mosade spindeln utan att reflektera något  mer över det..=)

När jag ändå håller på och berättar om mina upptåg med saker som ramlar ner i ansiktet, eller min rädsla för det så kan jag berätta om de sista nätterna jag sov på Camp Wa-Klo i USA. Jag och en tjej till delade på ett rum som hade rykte om sig om att ha en massa möss springades omkring i...Huu...När jag satt på toan så tittade det in en liten mus och sprang nästan över mina fötter.., detta var oxå precis innan läggdags..Jag lyckades iaf fånga den stackars musen under en byrå, och så la jag plankor som stopp..Trodde jag...Antingen så hade musen kommit ut ur fällan eller så fanns det fler, men när jag skulle gå till sängs så såg jag en mus som sprang på bjälkarna i taket. Sådana bjälkar där barnen hade hängt kläder och handdukar under sommaren..AHH!! Jag kunde ju inte ligga under en sådan bjälke, så jag tittade mig omkring och började flytta runt min säng..Inte för nära väggen för där kan musen komma ner, inte under en bjälke..Ja, min säng stog tillsist mitt i rummet mellan två bjälkar...Där kände jag mig ganska säker..Men sov inte så bra den natten..=)

Tänk vad man är med om egentligen. Små händelser som etsar sig fast. Sommaren i USA var både rolig och jobbig.Men när jag tänker tillbaka så var det mycket roligt som hände och det är väl dem minnena som fastnar hårdast, även om de jobbiga också finns där.

Har faktist funderat på att ta en sommar till i USA, tänkte söka till nästa sommar,beroende på vad jag gör i höst, kommer jag in på den utbildningen jag vill komma in på så blir det nog inget USA..Men jag skulle gärna åka dit igen..=)

Vill åka utomlands!!

Kommentarer

  • erika säger:

    Att ta en vanlig promenad samtidigt som man snackar skit förbränner ju också kalorier, så varför inte?! :D

    2009-04-09 | 17:18:21
    Bloggadress: http://lillaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här: