mandarinkakan

Hej!

Kategori: Allmänt

Hejsan!

Igår var jag riktigt produktiv!
Jag började redan kl 9 med att göra smycken, örhängen och halsband blev det, jättefina! Sen virkade jag igen, min nya hobby=) Av alla hobbyverksamheter jag håller på med. Nu började jag iaf virka på en sköldpadda efter en beskrivning som jag köpte på syfestivalen.
Den blev riktigt fin, kanske inte helt perfekt,men jag kommer på nya ideer för att underlätta skapandet av sköldpaddan..=) Så roligt att jag började på en till, och nu gjorde jag efter en ny idé..

Under tiden jag satt och virkade så såg jag en gigantisk spindel på snedtaket på övervåningen. Jag menar verkligen gigantisk! Den var säkert 1, 5 cm + ben! Blää!! Lyckades iaf fånga den i ett glas(och med kameran) och snabbt ställde jag ut glaset på balkongen så spindeln kunde gå ur det....Blää....



Idag så har jag virkat klart min andra sköldpadda,kom på en ytterligare sak för att göra det lättare för mig. Ska nog prova den imorgon. Den saknar ögon och mun än så länge,men det kommer.

Idag har jag även bakat 2 formfranskor och invigt mina nya brödformar i teflon, jag säger bara: Teflon är skitsmidigt!! =) Jättesmidigt kanske låter bättre. Men iaf, bröden fastnade inte ett dugg i formarna, och disken var inte så farlig. Det syntes knappt att jag haft några bröd i formarna..Så teflonformar ska jag fortsätta använda när jag bakar bröd! Har dock inte smakat dem än, för vi ska ha dem till påsk,  de ligger i frysen nu..=/

När jag virkade min andra sköldpadda idag så satt jag och Max ute i vårsolen, det var så skönt!! Men det är inte dags att plocka av sig kläderna, herregud vi har inte ens passerat halva april, kanske i mitten av maj kan jag slänga kläderna och verkligen gå utan jacka och så..Sen självklart kan jag dra upp byxorna och blända världen med mina vita ben när jag ska sola lite, men inte att jag åker in till stan utan byxor än..=)



Mina två sköldpaddor, och ett litet blåbär i bakgrunden. Den ska jag limma fast på en muffinsform..=)

Kramar!

Kommentarer

  • erika säger:

    Hihi vilka söta sköldpaddor! Du kan ju det där med att virka ser jag :)

    2009-04-07 | 22:02:56
    Bloggadress: http://lillaika.blogg.se/
  • erika säger:

    ryser föresten av den där superläskiga spindeln, tur att den inte var hemma hos mig...då hade halva skiftinge hört mitt skrik :D

    2009-04-07 | 22:04:24
    Bloggadress: http://lillaika.blogg.se/
  • Rebecka säger:

    Vilka söta sköldisar! Vidar önskar sig en sån i present. ;)



    Tur att du tog ut spindeln. Hade jag vetat att den var kvar hade jag aldrig kommit hem till er mer. ;)

    2009-04-08 | 22:56:03
    Bloggadress: http://mammamammabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här: