mandarinkakan

Lammungar!

Kategori: Stenby4H

Hej!
På Stenby har det varit ett riktigt BB nu de senaste dagarna. 3 tvillingpar har nedkommit sedan i torsdags.
Igår åkte jag och mamma ut en sväng för att hjälpa till att få in lammungarna och deras mamma in i fårhuset. Det gick bra och de lät så ynkliga de små liven. Ett av lammen ville inte riktigt suga och äta så jag fick hjälpa till:

 Innan vi tog in dem.

 Ursäkta kvaliten men de vill ju inte stå stilla. Här ska jag iaf försöka få det lilla lammet att börja äta. Gick sådär, fick ut lite mjölk på fingarna så lammet kunde börja snutta på mitt finger. Tillslut så snuttade den helt själv!



 Jag med det minsta lammet!

Idag så åkte jag ut igen. Direkt när jag öppnade dörren på bilen så ropade Rikard efter mig och sa att det kommit två nya lamm, precis då! Så nu har vi 6 st små vita ullbebisar, kanske har det kommit flera under dagen jag vet inte.

På förmiddan så var det då LOPPIS!! Jag köpte bla en kjol för 30 spänn, ser oanvänd ut, billigt! Sen DVD filmer och ett halsband som jag ska ta isär köpte jag.

Tycker det är så roligt med loppis, man kan hitta så mycket användbart, och oanvändbart. Sen är det så billigt, om man har tur, jag brukar bara gå förbi om jag ser någon som har dyra priser..Idag tex såg en man som hade en sparböss i plast, den skulle han ha 150 spänn för! En sådan sparbössa med Bamse, jag tror vi har 2-3 stycken sådan hemma här..Men 150 spänn!! Det är ju mycket!

Imorgon är det då Öppet hus och jag hoppas att många hade tänkt att åka dit. Jag ska bla sälja mina smycken, bröd och annat. Jag ska ha hand om all försäljning, roligt!!

Ja, jag skriver väl mer imorgon om jag orkar.

Bilder ifrån vårt STORA brödbak:


Nästan hela bordet gick åt till alla ingredienser.. Kan ni förstå att folk höjde på ögonbrynen nu? =)



Ahhh!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: