mandarinkakan

Max födelsedag!

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag fyller Max hela 5 år!! Grattis till min lilla plutt!

Hur gick det med bilen då?Hmm, ja jo, lampan är bytt, men det blev ingen radio, suck så nu har jag ingen radio överhuvudtaget! Argh!! Men men, ska köpa en billig bilradio så ska en bekant få fixa det, då tjänar jag lite pengar på det iaf.

Igår var jag då i Kista på syfestival, jag handlade för ganska mycket,men jag fick mycket oxå för de pengarna. Jag köpte mycket pärlor och smycketillbehör, ull, linne,virkmönster och godis. Ja ni läste rätt, virkmönster. Jag provade på något som kallas amigurumi, vilket är virkade figurer. Jag som inte har virkat sen jag var 10-11 tyckte det var lätt, så jag köpte 5 mönsterhäften. Kom hem vid 19, var inte särskillt trött, men vid 21-22 då var det nästan så att jag somnade i soffan igen..

Idag har jag virkat på en tårta/muffin, varit inne i stan,eller runt stan, Torshälla, gått på långpromenad, virkat lite mer, och till sist så har jag och pappa försökt få min bil ren från oljefläckar och annat skit som fanns på bilen. Det är små vita prickar och det är målarfärg, hur i helsike kan man lyckas få målarfärg på hela bilen?! De går inte bort med det som pappa hade, utan jag får köpa något annat. Men nu är den ganska ren och fin iaf.

Imorgon ska jag till Stenby på förmiddagen, jag och Erika ska motionera hästarna. Nästa vecka har jag jour på Stenby, har en känsla av att jag kommer få åka ut dit väldigt ofta för att inte alla orkar bry sig och skriva upp sig. Usch jag blir så förbannad!! Ska inte tänka på Stenby!! Blä! Inte bli förbannad och förstöra hela kvällen..

Solen lyser och det är verkligen vår i luften,men jag kommer nog inte ta av mig kläderna än, idag såg jag en karl som sprang helt naken..Ja inte helt men han hade bara ett par cykelbyxor på sig, inget annat! Är inte det lite tidigt! BRRRR...

Imorgon eftermiddag vet jag inte..Eventuellt ska jag städa i min lekstuga, eller virka eller göra smycken..Jag får se!

Ha det så bra!

Kramar



Stor koncentration på mig där jag sitter och försöker virka. Det är inte så svårt efter ett tag.

 En tårta eller ett muffins, välj själva, denna gjorde jag idag och är inte helt färdig, måste fyllar med vadd och limmas på en muffinsform.

Kramar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: