mandarinkakan

Verkstaden.

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag är min lilla bil på verkstaden, alldelles ensam och övergiven...Men nöden har ingen lag, jag måste ha en lampa i intrumentbrädan, eller vad det nu heter! Sen kanske bilen kan piffas upp med en fräsch radio/cd-spelare, istället för en skruttig radio/bandspelare. Men bilen kommer nog bli så glad när jag kommer och hämtar den sen ikväll! =)

Våren är här som sagt. Solen skiner, och det är riktigt varmt o skönt i solen, lite blåst,men det gör inte så mycket.

Var på Stenby under hela dagen igår tillsammans med Erika. Solen sken och vi var ute med hästarna 2 gånger under dagen. Hade lust att rida jag med, men Rikard kom före så han fick rida, och det gick jättebra!
Men nästa gång så..=)

Men men på Stenby var allt som vanligt, till skillnad från att fåglarna fick gå ut för första gången under hela vintern. De var så glada och lyckliga så att en av ankorna flög bort. Oups, jag och Erika letade och letade efter den där förbaskade ankan, vi trodde tillslut att hon hade flygit så pass långt att hon landat på vägen och blivit påkörd. Suck, en nedstämdhet kom emellan oss utan att vi sa något till varandra...Jaja, vi måste ut med de andra djuren så det var bara att hoppas på att hon kom tillbaka.

När jag gick ut genom grinden så såg jag en svart vit anka som gick och såg ut som ett frågetecken, där är hon ju!! Så, ankan kom tillbaka välbehållen, tur var väl det för jag tror ingen av oss hade velat ringa till H och berätta den hemska nyheten att ankan var borta!

Alla djur tycktes älska solen och värmen under 1:a april, nej jag blev inte lurad och tur var väl det för jag gillar inte att bli lurad, inte så mycket iaf, det beror på vem som luras och hur skämtet är.

Kom hem vid 19.00, dödstrött, somnade under Efterlyst i soffan, och det är inte ofta jag somnar framför tv:n, så jag var trött!! Vaknade med ett ryck så att till och med Max hoppade till. Vaknade när Efterlyst slutade, släppte ner Max i hallen och gick sen och la mig, somnade nog innan jag lagt huvudet på kudden...=)

Till råga på det, så somnade jag om i morse efter att jag stängt av klockan..Hmm..Får nog ta och flytta på väckarklockan för jag kan nog stänga av den i sömnen nu...Ja jag får ta och göra det...Här är lite vårliga bilder från Stenby 4H-gård!


Katten Kiddie väntade med spänd förväntan när jag hällde i mer kattmat i bunken. Han ställde sig upp på bakbenen och la tassarna i bunken innan jag ställde in den, han var jättehungrig! Är man så hungrig så kan man inte äta ur de vanliga små faten som man brukar göra, tycker Kiddie, nej då måste man äta ur den stora bunken! Glufs glufs nam nam nam...


Hönsen kacklade och njöt i solen!


Men de största soldyrkarna på Stenby är nog ändå getterna, Saga och Sylvester!

Till sist en bild på min kära vän, som modellade för förklädena som jag sydde. Detta är ett av de små förkläden!

Ha det så bra, imorgon ska jag på Syfestival på Kistamässan!

Kramar

Kommentarer

  • erika säger:

    Haha idag skrattar jag när jag läser om ankan, men DÅ var det LITE svettigt! :D Roligt hade vi!! Fina bilder, förutom den sista då, den kunde du skippa :) men förklädet är fint...och tröjan..

    2009-04-02 | 19:30:22
    Bloggadress: http://lillaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här: