mandarinkakan

15/2-09

Kategori: Allmänt

Hej!
Igår var det då alla hjärtans dag. En dag som alla andra, vill inte gå igenom mina upplevelser med alla hjärtans dag, det orkar jag inte. Men igår satt jag då på bokloppisen på Stadsbiblioteket här i stan. Sålde ganska mycket, fick ihop runt 455 kr iaf. Men en sak är jag så förvånad över. Jag hade priser på mellan 10-30, de flesta var mellan 10-20kr, men vissa var dyrare. Men folk verkar tro att allt ska kosta typ 1kr eller helst ska de få betalt för att ta emot något..Som en tant tex. Hon ville ha en av mina engelskaböcker, som var dyrare, 50-70 kr. Hon tog en sa: vad ska du ha för den? och så tittade hon på min skylt som jag hade gjort där det stog" Från 10 kr /st", jaha, 10 kr sa hon..Nej nej nej sa jag den där vill jag ha 70 kr för, det står FRÅN 10 kr.. Jaha nej då vill jag inte ha den sa hon och rynkade på näsan...Nehe, slipp då tänkte jag, dem där skänker jag inte bort.
Skylten tog jag sen bort, när folk inte fattar vad FRÅN betyder, då är det ingen ide att ha den kvar..

Men vad tänker folk med egentligen? Jag var ändå billig, jag gick runt och tittade i de andras lådor, och det var en som ville ha 25spänn för en Pettson och Findus bok!! Jag hade satt 10 kr på den..Typ..Jag har billiga priser för att jag vill bli av med böckerna, inte för att tjäna storkovan. Sen att jag fick ihop 450 spänn är ju bara ett plus..=)

Nåja. En dag utan Stenby..men idag var jag där igen. Nu börjar min tomte likna en tomte..Är väl "klar" men har inte tagit kort på den, för den kan inte stå själv än.Så jag måste arbeta lite till med den. Men nästa vecka kommer garanterat en bild!

Stenby ja, suck..Åkt dit i skytteltrafik den här veckan..Fy fan säger jag bara! Jag vill inte prata om Stenby nu..

Ikväll blir det väl tv:n igen. Sticka lite mer på min halsduk..=)

Jaja, detta var allt från mig!

Kramar!


Min nåldyna, lite suddig,men man ser ju ändå.



Mitt bord på loppisen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: