mandarinkakan

Hjärtat i halsgropen!

Kategori: Allmänt

Hej!
Vad ska jag nu skriva? Hade fått en kommentar om mitt inlägg om soc, och som jag förutspått så kom det, inte ilsken men en kommentar om mitt synsätt angående soc. Jag orkar inte förklara mig för någon om vad jag har skrivit och inte skrivit. Jag gillar inte soc för att många utnyttjar den fel, så det så!
Dessutom tycker jag att det är sorgligt att folk som man såg som "vänner" förut, slutar att prata med en, men sen när man säger något på ens egna blogg som de inte gillar då jäklar, då blir det fyr i skutan!
Men nu lämnar jag det, tar ett djupt andetag och går vidare....



Så.

Igår var jag på kurs igen, glasfusing, och igår kändes det bättre. Jag gjorde hela 8 st glassaker som man kan använda till halsband, vilket jag ska göra. Beroende på hur de ser ut vill säga!!
Men jo! Jag måste ju berätta om när jag satte hjärtat i halsgropen igår! Jag var på väg hem efter kursen, hon var väl vid 21.15 och jag åkte lagligt genom stan=)
När jag stannade vid korsningen, torget höger, nyfors vänster.. Så är det nån jäkel framför mig som antingen var färgblind eller satt och sov, för han åkte inte iväg när det väl blev grönt. Lite smått irriterad satt jag och svor för mig själv och tillslut la jag till ett kort men ilsket TUT! Han kör iväg.
Jag såg att det var bilar bakom mig,men eftersom min bil inte har någon bra fläkt så var det fortfarande imma på bakrutan. 30-35 fram till skylten innan bron, gasade..Kom fram till den färgblinde alt sovande föraren i bilen framför..Svär lite till att han ska öka hastigheten,han verkar höra för han ökar ganska så kraftigt för att sedan tvärnita, och svänga in till höger mot nyfors. Utan att blinka!!
Jag tvärbromsar, svär igen, oj oj oj, jag kommer inte komma till himlen, men så blir det när man är trött och har migrän..Men men åter till gårdagen.
Jag kör vidare..Precis vid skolan, efter videoaffären, så börjar det blinkas blått bakom mig! Fan! POLISEN!! Shit tänker jag, vad har jag nu gjort?`Går igenom allt som hänt i ultrarapid och kommer fram till att nej, jag gjorde minsann inget fel, om nu inte polisen kunde höra vad jag sa för mig själv!
Svänger in på busshållsplatsen och ber till någon som skulle kunna tänkas lyssna att polisen inte gör detsamma...*hjärtat bankar*

Men...Polisen kör vidare, ganska fort..Stänger av blåljusen och kör vidare. Aha! Tänkte jag, han tyckte nog att det gick för långsamt att köra bakom mig och den andra bilen..Phu, andades ut och körde vidare...

Men läskigt! Tänk att bli stoppad av polisen! usch usch..Men jag kör på lagligt, blinkar i rondellerna, när jag svänger osv, så polisen har inget att stoppa mig för..=)

Ikväll eller nja, i eftermiddag ska jag gå på gym för första gången. Jag hoppas att det INTE är någon snygg körskollärare där, har hört att han brukar vara där nämligen. Men men, gillar jag det, att gymma alltså, så ska jag fortsätta, om inte så köper jag väl ett kort på Gympozz och tränar ihop med Erika. Så får vi flaxa med armarna tillsammans! =D

Ja, vad ska jag nu skriva? Ska väl klä på mig mina vanliga kläder och gå ut på en promenad med lille Max. Ja jag sitter i min tshirt och pyjamasbyxor fortfarande, men det skadar ingen!

Har skickat ansökt om jobb på 2 olika ställen nu, håller på med en 3:e..

Nu ska jag sluta för idag!

Kramar!

 
Detta är mina 2 första alster, som inte ska användas till något.Är en bubbla på det blåa, som egentligen inte skulle vara där, men som hamnade mitt i min "droppe", fint..


Jag rider på en het Greta!

Avslutar med en bild på söte Zorro!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: