mandarinkakan

Melodifestivalen.

Kategori: Allmänt

Hej.
Igår var det då premiär av Melodifestivalen. Jag inte något stort fan av detta..spektakel, tycker att det var bättre förr, faktist. Då var det okända personer som fick visa att de kunde sjunga och skriva egna låtar. Visst var det roligt när det kom en "känd" som sjöng också,men det är ju inte alls som det är nu!
Nu "sjunger" alla till inspelade låtar. De sjunger ju säkert inte på riktigt heller, de mimar bara..Ok, hon..Ugglas eller vad hon nu heter kanske sjöng på riktigt för det var väldigt falskt..usch, hujedamej.

Jag vet inte heller om man kan kalla det för sjunga det de gör..Det är mest skrik och jämmer..Många låtar har, inte helt samma,men väldigt lika melodier som låtar som har vunnit förut. Varför? Tror de att vi ska rösta på dem då bara för att den andra låten vann ju en gång i tiden..??

Nej, lägg ner Melodifestivalen, Sverige har ju ändå inte kommit på pallplats på jag vet inte hur länge. Det har bara blivit rotmos av allt. Tidningarna tycker om Melodifestivalen, för varje dag kan de fylla 3-6 sidor om vad som har hänt under repetitionerna: Oj, hon har skadat lilltån, kan hon uppträda? Han har haft lite snor i näsan, kommer han kunna uppträda?? Men jag säger bara: Snälla nån!!

Sen 2-3 dagar senare så står de på scenen och svenska folket sitter som bänkade för att hon har ju ont i lilltån så hon kanske inte kan uppträda,men..När det är hennes tur ja då skrider hon in som en brud i kyrkan och dansar och hej å hå..Nehe, det var ju inte så farligt..Dagen efter så står det åter om lilltåbruden i tidningen att hon hade så ont och fick äta värktabletter....SUCK!!

Jag kollade inte ens på Melodifestivalen igår, jag hörde endel när vi satt och åt räkor...Det räckte.

Lägg ner Melodifestivalen, eller ta in okända personer och ha det bara EN gång, inte under 6 månader!



Vad har hänt idag då?

Ullkurs på Stenby, vi alla började göra gårdstomtar och de ser ut att bli väldigt fina, bild kommer senare..Efter det så hade jag ett litet minimöte med en grupp som ska se över aktiviteterna. Men, nja, så mycket prat om det var det väl egentligen inte. "Hon" ville bara få oss andra att ta fler aktiviteter, komma på egna aktiviteter som vi ska ha med barnen. Jag och Sanna ska starta en pysselgrupp v.9 på tisdagen. Så är du intresserad av att ha ditt barn, eller du själv så är du välkommen att höra av dig till mig. 8 veckor ska vi hålla på, en gång i veckan, men sen sa jag att det kanske inte blir fler gånger...Jag gillar inte att ha aktiviteter..

Imorgon så ska jag ta en långpromenad med Max, få bort lite av träningsvärken på insidan av låret. På eftermiddan ska vi åka till Maria, Rebecka och Vidar, för Vidar fyller hela 5 månader. Tänk vad tiden går fort. Efter det så är det glasfusing som gäller för mig. Ska bli intressant att se hur de blev, de som jag gjorde förra veckan..=) Hoppas de blev bra!

Nu ska jag se på tv och käka lite godis. På helgerna tycker jag att det är OK att vara onyttig, men inte under vardagarna, och det ska jag försöka börja med..=o)

Ha det så bra, och snälla, bli inte arga bara för att jag inte gillar Melodifestivalen! =)

Kram

Karin

En äkta vän står aldrig i vägen för dig, om du inte råkar vara på väg nedåt.
Arnold Glasgow

Kommentarer

  • erika säger:

    Det är bra, jag tillåter mig också äta godis på helgerna och tycker det är OK. Då vet jag att vi är två. Fredagar ingår också i mina helger :) LOL

    2009-02-08 | 19:32:49
    Bloggadress: http://lillaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här: