mandarinkakan

Stenby.

Kategori: Allmänt

Hej!
Var ute på Stenby imorse igen. Gick upp klockan 5 för att kunna åka dit så tidigt som möjligt och jag var där ca 6.45.. Skyndade mig, mockade inte något...Kom hem ca 8.30. Sen ska jag dit ikväll igen för att vara på ett ekonomi möte, hoppas det går bra..Jag har endel jag ska ta upp iaf, saker som vi faktist måste ta ställning till.

Imorgon ska jag dit igen, men då ska jag ha ett möte med Sanna, tänker inte ta djuren 3 dar i rad!! Nån måtta får det faktist vara, bara för att jag är arbetslös så kanske inte jag vill vara ute på Stenby hela jävla tiden. Ursäkta svordomen,men jag blir så trött ibland. Skulle arbetsförmedlingen veta att jag är mycket ute på Stenby så skulle de nog inte vara så särskillt glada, för de tycker ju att jag ska vara hemma och söka jobb hela tiden. Men men.

Igår kväll när jag kände mig som en stor degklump och tänkte att nej jag VILL inte ta djuren imorgon igen, alltså idag så kom jag o tänka på en sak som hände när jag gick på högskolan..Mot slutet av kursen hade vi jättemycket att göra, och då menar jag verkligen jättemycket att göra. Jag ringde till H och sa att jag inte skulle kunna ta mina fredagar framöver, nu kanske det bara gällde 3 gånger eller så. Men hon blev så jävla förbannad och sa minsann att det är fler än jag som har mycket att göra och om jag ville att hon skulle ta mina mornar så skulle hon minsann ta 200 spänn för det, ur klubbkassan. För hon tänkte ju minsann inte ta någon annans dag utan ersättning!!

Tänk om jag skulle säga så?

Nu kom hon i söndags och bara sa:
 Karin vad gör du på torsdag? Hon vet ju att jag inte har något jobb så jag sa,
ja inget antar jag.
Nej,vad bra. Kan inte du ta min morgon för jag ska på kurs.?? 
Suck, jo det kan jag väl.
Bra!

Ca 10 min senare satt vi ju då i mötet och H tog upp mornar,pengar och självfallet henne själv:

Ja, som det är nu så har inte jag råd att åka hit! Jag åker hit 5-6 dagar i veckan..(Stämmer inte alls) Och det kostar alltså 120 spänn för mig att ta mig till o från Stenby. 

Sen räcknade hon upp hur ofta hon och L åkte till Stenby....Ja förra veckan var det...5 eller 6 gånger..Ja ok, det är väldigt tråkigt att hon måste åka dit så ofta. MEN, som min pappa sa: Hon har ju huvudansvaret då ska hon väl vara där?
Precis.

Skulle jag klaga då skulle det bli ett jävla hallå. Jag har då varit på Stenby igår, idag, ikväll, imorgon, på söndag. Det blir 5 vänder för mig oxå minsann! 

H är djuransvarig, verkar tro att det bara är hon som vet och kan allt här i världen, och att vi andra bara är hennes små...slavar? nej, men hennes...åh vad heter det?  Sådana här små nickedockor? Heter det så? Hon styr över oss med järnhand..=/ Känns det som iaf.. 

Men nu har jag frångott mitt huvudprat.

När jag ville ha hjälp med att slippa ta mornarna 3 fredagar framöver, då klagade hon och skulle minsann ta betalt. Nu var det inte så att just HON skulle ta alla fredagar, det finns dem som bor typ 100 meter från Stenby men aldrig tar djuren. Men när hon inte kan, då ska vi andra, den som står närmast, bara tacka och ta emot: Ja men viiiiiiiisst kära H, visst vill jag ta din morgon. Jag ÄLSKAR att ta mornarna och släppa ut djuren, och mocka..(ironi). Jag kan ta en eller två mornar, om jag själv får bestämma vilka!

Sen ja, jag kan ta flera,men känner jag att jag inte orkar eller inte vill, då vill jag inte bli påtvingad en dag, för då mår jag sämre och djuren känner att jag är stressad och irriterad. Nu undrar ni säkert varför säger hon inte nej då?

Jo, jag har gjort det förut, men ni känner inte den här personen. Säger man nej, då blir hon sur och så gör hon allt, och jag menar allt för att jag ska få dåligt samvete. Hon tar bla upp att hon har så långt att åka, hon vill sova en morgon, alla andra har jobb och sådant att tänka på..Ja jag vet hur det går till..Det är en person som man inte vill hamna på kant med..

Har dock börjat inse att hon är ganska så feg och mesig innerst inne. Men nu vet hon hur hon ska få oss alla andra dit hon vill..Ja men kan nästan säga att vi är rädda för henne. Så ska det inte vara i en demokratisk klubb, men när det är en person som gör precis som hon vill utan att fråga styrelsen, hon ser det som sin egen gård, då är det fan inte roligt.

Jag har funderat förut på att hoppa av, och jag funderar på det igen nu. Jag har betalat medlemsavgiften, men jag kan ju vara medlem utan att ta gården. Det finns många som gör så i vår klubb. Nu får jag dåligt samvete igen,. I och med att jag slutar så får alla andra mer att göra, men om jag känner att det tär på mig, innifrån och ut?? Ska jag bara härda ut och hoppas att det går över, eller ska jag göra vad jag känner är bäst för MIG själv?

Måste börja tänka mer på mig själv och inte så mycket på vad andra känner...

Väldigt personligt inlägg blev det och jag hoppas och ber för att ingen som känner de som jag pratar om skvallrar för H och L...Får nog ta bort detta inlägg efter ett tag..

Jag orkar snart inte mer. Jag tog mina 3 fredagar ändå. Man vill ju inte att klubbkassan ska blir lidande, vilket den är nu oxå men men....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: