mandarinkakan

Stenby hela helgen.

Kategori: Allmänt

Hej!
Vad har då hänt sen sist?
I lördags var det styrelsemöte på Stenby. Från 12 till 16..Usch och fy..Vi hade nog varit klara liiite tidigare om det inte skulle varit rökpauser 2 gånger..=) Haha!! Nej,men det är så onödigt med rökning, usch!
Men men, jag sitter med i 2 grupper nu, en som ska se över ekonomin och en som ska se över aktiviteterna. Jag anmälde mig frivilligt till båda, för jag tänkte som så att det är bäst att sitta med i dem för att allt ska gå rätt till.=) Sen så får jag mer att säga till om, jag har stora förhoppningar och ideer för den här gården. Om nu bara en kunde sluta att motarbeta allt! Men därför sitter jag med i grupperna..

Igår söndag var jag på Stenby igen. Först på morgonen tillsammans med Erika, tog djuren, red lite. Sen hade vi då ullkursen. Vi började med att göra nåldynor. Sen ska jag försöka göra tofflor eller en gårdstomte, men tofflorna har jag större användning för..=)

Det går fortfarande att anmäla sig till ullkursen!

Idag åkte jag in en snabbis till stan. Först till arbetsförmedlingen för att få en lapp påskriven, sen gick jag till olika låssmeder, måste få en extra nyckel till bilen. Men ingen kunde fixa det. Köpte ett nytt linne på Indiska för halva reapriset, och en bok på Akademibokhandeln. Är så längesen jag gick på stan och handlade! Men det är bra för då sparar jag pengarna.

Ikväll ska jag in till munktell, går en kurs i fglasfusing. Jag började förra veckan,men då hade jag ingen inspiration alls!! Hoppas jag har det ikväll..Ska iaf göra enkla glassmycken, som jag kan använda i halsband..=) Kommer kanske bilder på det senare.

Nej nu ska jag se om det finns bilder på glassmycken som jag kan få inspiration ifrån!

Kramar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: