mandarinkakan

30/1-09

Kategori: Allmänt

Hej, kom inte på någon bra rubrik så det får bli dagens datum istället.

Imorse var jag ute på Stenby gård, var där 07.30 för att hinna med att göra allt jag skulle. Jag red Greta, och ja, hon var på G, hon fick bara trava 2 varv, ett varv i vardera varv, ett i höger och ett i vänster alltså. När hon är het så springer hon inte på som ett ånglok det första hon gör utan hon sprätter till, bockar och sparkar bakut, inte så kul, men men. Det blev iaf 2 varv med trav sen jobbade jag med henne att få henne att lyssna på mina skänklar. Som hon inte gör ett dugg, blev irriterad och efter mycket om och men och olika övningar så fick jag henne att lyssna till slut, glad och DUKTIG Greta! Men då fick jag rida utan stigbyglar och verkligen "kittla" henne med hälen på stöveln, men hon gick undan för skänkeln iaf, stolt!

Något jag upptäckt med Greta är att hon stannar nästan direkt när man säger ptro, utan att krama med tyglarna, coolt, hon kanske skulle passa som en cirkushäst eller nåt? Om man utvecklade det menar jag...Men men, blev iaf glad över att jag lyckades få henna att lyssna på skänklarna också och inte bara tyglarna, tyglarna använde jag som hjälp ja, men inte mycket..=)

Med ont i benen och baken åkte jag och hämtade smörgåstårtan som vi ska äta idag.

Åkte till..Arbetsförmedlingen och kom precis hem. Fick jag lära mig något nytt idag? Nja, fick se en ny sida med olika jobbsökarplatser. Det är ju bra. Den sidan har ju iofs funnits där hela tiden,men jag har inte lagt märke till den förrän nu.Ja, nej sen fick jag inte lära mig något nytt...

Mamma jobbar sista dagen idag, och hon ringer väl snart och vill bli hämtad..Ibland är man taxi..=/

Maria, Rebecka och Vidar skulle komma hit ikväll, då ska vi äta smörgåstårta och fira att mamma jobbat sista dagen och att jag och mamma har namnsdag idag!!

Jag har namnsdag idag!!

Om det inte blir alltför sent så ska jag se den sista av 12 japanska tecknade filmer som jag lånade av Sanna. Hon har en box med 4 cd-skivor och det är 3 filmer på varje skiva..Men den här boxen...Den vill jag ha!! För det är jättebra och mysiga filmer på!! De pratar japanska och det är engelsk text! Jag vill ha den!!!!! Ska be henne hålla utkik om hon ser en likadan då ska jag köpa den.

Nu ska jag sluta..

Kramar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: