mandarinkakan

Invigning

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag var jag och mamma (Max i bilen) på invigningen av K-rauta. Men jag måste erkänna att det inte var nåt speciellt, nästan inga människor över huvudtaget. De hade dock assnygga sittpallar, men jättedyra, 399:-, kr, det tycker jag var dyrt, för de var inte så stora..Men men, får jag pengar nån dag så ska jag köpa dem, eller nej föressten, de kommer säkert på rea nån gång för att ingen köper dem för att de är för dyra! Hahaha!!
Då sparar jag pengarna till en utlandssemeter istället. Har ju snöat ännu mer nu..Men hellre snö och kallt väder än plusgrader och regn, det är fortfarande vinter och då ska det vara snö och kallt, inte regn och plusgrader..Vill man ha sol året om, då kan man flytta nånannanstans tycker jag. Vi bor ändå i Sverige och då SKA det vara snö och svinkallt på vintern,ja man blir ganska trött på mörkret under vintern, men är det snö så blir det faktist ljusare. Sen kan man ta en tripp utomlands om man vill det, men det behövs inte om det är massor av snö.

Imorrn ska jag in till Arbetsförmedlingen igen, usch o fy o tvi o blä! Men men, jag åker dit, har inte fått några pengar än, undrar om det kommer komma några pengar överhuvudtaget. Försäkringskassan kanske tycker att vi ska söka jobb utan ersättning? Men då jäklar klagar jag!! Föressten skulle det bara bli mer problem för Försäkringskassan, för då skulle alla gå till soc, inte jag dårå, men alla andra..KIaga över att de inte har råd att bor kvar i lägenheten och oj oj oj, fast morsan o farsan bor i samma stad..

Är det fel att bo kvar hemma hos mamma o pappa fast man är 23 år? Nej, tycker jag,men jag undrar det ofta för mig själv. Folk verkar tycka att man är helt jävla patetisk som fortfarande bor hemma när jag är 23 år gammal. Jamen varför ska jag flytta? Jag har inget jobb som jag kan betala hyran med, och då brukar de bara säga att ja men man kan inte bo hemma då..Jo det kan man! Men visst, vill de gå på bidrag hela livet ut så gör det då.

Jag önskar bara att jag själv fick bestämma vart mina skattepengar skulle gå. Inte skulle de gå till soc iaf, det är en sak som är klar, och det står jag för. Mina pengar skulle inte gå till soc!! Det finns många som behöver soc ja, men tittar man på helheten så skulle säkert 90% klara sig utan de förbannade bidragen om de antingen pluggade eller jobbade. Nu vet jag att det är svårt att få jobb, jag är ju själv en arbetssökande och jag har säkert fel om procentsatsen, men varför kollar inte folket på soc om hur människornas vardag ser ut? Kan de flytta hem till mamma o pappa igen? Om ja, gör det då! Nej nu ska jag inte gräva mer i det här för då kommer folk skälla och gorma åt mig och säga att soc är det bästa som finns....=/

Nu ska jag se på film, sen är det god natt för jag ska ta Stenby imorrn bitti, och jag hade tänkt rida Greta som antagligen är väldigt het och på G. Får se hur det går med det!

Kramar

Kommentarer

  • Kim säger:

    Soc är väl kanske inte det bästa som finns men tack vare våran underbara regering så kommer nu en stor skara av den svenska befolkningen vara tvugna att söka sig dit.

    De har ju ändrat reglerna vad gällandes försäkringskassan, sjukskrivna som inte längre får vara sjukskrivna utan tvingas ta ett jobb eller leva på halva sin sjukpenning mot innan.

    Många har också blivit varslade, en del har inte ens rätt till A-Kassan eller någon annan form av ersättning utan står sen på bar backe, ev har dem barn också så just i det läget är soc en bra "livlina" tills dem hittar ett nytt jobb, vilket inte heller kommer vara så lätt.

    Läste att det fanns 10 500 lediga jobb i hela sverige för dryga 2 veckor sen, det kommer komma ut en stor skara som blivit varslade samt att det är väldigt många som inte har rätt till sin sjukpenning längre, så just nu finns det inte ens jobb åt alla.



    En del väljer inte soc utan tvingas gå dit för att klara sig, nu tänker jag främst på de som är 25+ med barn... man flyttar ju inte gärna hem till mamma och pappa med hela sin familj.

    Är absolut inget fel att bo hos sina föräldrar när man är 23, framför allt inte då man står utan inkomst.



    Jag vill inte skapa en ilsken diskution men tänkte bara framför min syn av just soc, är ju inte soc som det är fel på utan dem som inte vill ta sig ut ur "bidrags systemet" för att klara sig på egen hand.

    2009-02-01 | 15:26:40

Kommentera inlägget här: