mandarinkakan

CFK i Linköping

Kategori: Allmänt

Hej!
Läste just att det fanns en till som hade träningsvärk efter träningen för en vecka sedan! =) Skönt att veta att man inte är ensam iallafall!

Vad har hänt i helgen då? Jo, jag var i Linköping på CFK med 4H. Riktigt roligt var det! Kom dit på fredag kväll, var jättetrött efter att ha varit uppe sen kl 05.30 och haft djuren på Stenby. På lördagen så hade vi först en föreläsning om Demokrati, låter skittråkigt, men den var både rolig och intressant. Efter det hade vi tipspromenad i ösregn, inte roligt..
Efter lunch, då hade vi nåt som kallades för Grenkurser, och jag och Erika hade valt en kurs som hette Klubbledartips..Lät ju väldigt intressant, tills vi fick reda på vad vi skulle göra..Vara ute i skogen, och det var svinkallt och regningt..Inte alls kul..
   MEN...Det var ganska roligt ändå, vi fick bla lära oss att sila vatten, om man skulle gå vilse i skogen, göra upp eld och så fick vi dricka tallbarrste.Roligt fast det var svinkallt och regn. Tror att allas fötter var frusna när det var slut.

På lördags kvällen hade vi Charliegalan, och jag hade på mig min lilla svarta klänning som jag sytt alldelles själv, den var lite trång och ja, lite liten, men snygg..=) Somnade som en stock när vi väl kom i säng.

Söndag var det fortsättning på grenkurserna och som tur var skulle vi inte gå ut, men vi pratade lite om lekar och sådant som man kan göra tillsammans med barnen. Sen var det avslutning och lunch, sen åkte vi hem..
När jag kom hem gick jag direkt till sängen och somnade, sov tills telefonen ringde och jag gick upp och svarade...kanske lite barskt,men det var ingen fara..=)

Måndag, igår, gjorde ingenting, och det är ganska skönt det med.

Idag har jag inte heller gjort så mycket, jag och Max åkte till ÖB för att köpa en hunddyna till Maxs bur, hittade en som passade precis, så nu har Max det jättefint i sin bur.
   Ja, jag rensade lite i garderoben i morse., och jag kan ju säga som så att när jag en dag flyttar hemifrån, så kommer inte jag behöva köpa varken, tallrikar, bestick eller mixrar och annat sånt. För det har jag! Längtar tills jag får flytta hemifrån.
  Men å andra sidan är det ganska bekvämt och ekonomiskt att bo hemma, jag tänker inte flytta hemifrån bara för att. Jag har varken jobb eller nogån som helst inkomst, så varför flytta bara för att börja gå till soc?

Nä tack, då bor jag hellre hemma än att gå till soc, vilket jag ska försöka undvika så länge jag lever!

Blev ett långt inlägg.

Jag tänkte avsluta med lite "reklam":

Vill ni gå på ullkurs?? Den 1:a februari kommer en ullkurs att starta på Stenby 4H-gård, där man får prova på lite olika saker. Tova, filta och karda, ni gör det ni känner att ni vill prova på. Kostnaden är 300:- och då ingår ullen, så det är ett väldigt billigt pris!!! Passa på!! Hör av er till mig så fixar jag in er!


Ja! Då slutar jag här då!

Kramar på er alla!


Max i sin bur!


Jag och Erika i vår galaklädsel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: