mandarinkakan

Blodgivare!

Kategori: Allmänt

Hej!

Nu har jag för första gången gått till Blodcentralen för att ge blod. Lite pirrigt, men inte mycket. Gjorde faktist ganska ont i armen och ja, det var en tjock nål de använde..Men men, jag satt ca 9 minuter och de sa att jag hade så fina blodådror så!

Efter fick jag saft och sen får man 30 kr, men jag valde att ta en tshirt istället. Det behöver man alltid=)

Men, det gick hur bra som helst och det var så smidigt! Så om 4 månader ska jag gå dit igen och lämna blod, man ska göra sin goda gärning till samhället..=)

Idag har jag även jobbat, idag började vi kl 5, så det var en liten sovmorgon, och inatt sov jag som en stock. När väckarklockan ringde så satte jag mig spikrakt upp och tittade mig omkring, just det ja, klockan! Jag har satt klockan på skrivbordet, för då kommer jag inte åt den när jag ligger ner, utan då måste jag gå upp för att stänga av den. Ganska smart faktist. Idag var det en ganska skön dag. Men efter 10 så skulle vi träna galt, små unggaltar som måste komma in i systemet. En av dem var helt kocko, så...ja, honom fick vi faktist skjuta. Oj oj oj, jag hoppas nu bara att det inte är några djurrättsaktivister som läser detta. Men iaf det slutade med att vi fick skjuta 2 st galtar, av olika skäl. Det är tur att man har en stark mage och ett starkt psyke, för det blir ganska mycket blod....som koagulerar väldigt fort..Hmm...nja, jag kanske inte ska gå in mer på det..

Imorrn är det jobb igen och då börjar jag 05.30...Då går jag till 14. Men, det finns de på jobbet som tycker att vi ska börja kl 6 och tom ännu senare bara för att de vill ligga kvar i sängen..Ja visst, jag kan väl förstå dem oxå som jobbar året runt på det där stället, men jag personligen börjar hellre jättetidigt, för att sen sluta tidigt. Tänk på måndagarna, då börjar jag visserligen kl 04.00, men jag slutar 12.30. Då har jag fortfarande halva dagen kvar som jag kan göra vad jag vill på.....Och jag är ganska pigg även om jag går upp kl 3 på morgonen.

Nej nu ska jag sluta!


Ha det så bra!


Puss o kram

Kommentarer

  • Erika säger:

    Jag sa ju att nålarna var stora, men ville inte skrämma upp dig för mkt :) Men nu har du varit duktig!

    2009-06-09 | 20:11:37
    Bloggadress: http://lillaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här: