mandarinkakan

Fågelmamma

Kategori: Allmänt

Hej!

En vecka sedan jag skrev, det var länge det!

Under midsommar jobbade jag så jag var inte ute och festade som säkert många andra var, och ärligt talat så förstår jag inte riktigt varför man måste supa sig full vid dessa högtider.. Jag var ute en snabbis till Idö och åt lite mat, dansade kring stången och gick tipspromenadrundan. Det var det..På lördagen så var Maria, Rebecka och Vidar här hemma och jag och Vidar satt och busade en liten stund..=)

Igår, när jag och Stig skulle fodra i ett stall så upptäckte vi en liten fågelunge. Vi har en foderkärra till ett av stallarna där man matar manuellt och Stig hade gett nästan hela det stallet när fågelungen tittade fram, dammig och smutsig. Stackars liten, han måste ha varit i maten ganska länge.

De andra ville faktist slå ihjäl han men jag tog hem honom, nu vet inte jag om det är en han, men jag kallar fågelungen för det. Har inget namn heller för den delen, ni kanske kan hjälpa mig?

Men men, igår så letade jag efter min gamla hamsterbur, men jag hittade den inte så när mamma o pappa kommer hem idag från Säffle, så får pappa gå upp på vinden och leta. Nu bor han i en kartong med ett grillgaller uppepå, funkar sådär.

Ja, fågelungen lever och äter och bajsar. Den äter maskar och bröd som är lite fuktat så han får i sig vatten. Jag vet inte vad fågelungar ska ha för mat?!

Trodde inte att han skulle överleva natten, men det gjorde han, han sov hela natten och vaknade vid 5-6 då jag gick upp..Provade att släppa ut honom då och han flög ett par meter innan han kraschlandade. Fick tag på honom igen och tänkte att han är inte redo för att släppas ut. Tog en bra stund innan han lugnade ner sig efter flygturen.



Var på Stenby imorse, tittade till grisarna...Den som har en böld..Jag vet inte vad det är för böld,. H säger fortfarande bråck, men nja nee...Jag tror inte det. Den här bölden iaf, den har nog gått sönder och något är utanpå..OM det skulle vara ett bråck så är det inälvor som hänger ut. Men den här bölden sitter ganska långt fram, alltså på revbenen, helt knäppt..Måste fråga Katarina på måndag om hon kan tänkas veta vad det är..

Åkte därifrån ganska snabbt när H börjde prata om att vi andra skulle ta helgerna och så..Åkte tillbaka till Bilprovningen, nu när avgasröret är bytt och bilen är väldigt tyst nu. Satt och väntade i ca 40 minuter på att mitt nr skulle ropas upp..Var ganska irriterad, då jag såg en kille som kom ca 20 min efter att jag kommit. Han skulle oxå ombesikta sin bil såg jag på den lysande lappen på hans lapp...Jaja tänkte jag du får sitta länge, jag stog som nr 2 i kön enligt datan när jag knappade in mitt regnr....Men! Ca 30 sekunder efter att den här killen satt sig i sin bil igen, kallas han in!! Snacka om att jag var jävligt irriterad då!!

Men men, nu var allt ok, och Max var så duktig så när killen satte sig i bilen och körde iväg, inte ett ljud kom det från Max..han var väl så rädd att jag skulle lämna honom där med den där läskiga killen!

Aha, nu piper fågeln där nere, han är nog hungrig igen.

Kramar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: