mandarinkakan

Ledsamt.

Kategori: Allmänt

Hej.

Min lilla fågelunge lever fortfarande, eller just nu i skrivandets stund vet jag iofs inte om han/hon lever..I morse så försökte den rymma ur kartongen, så då beslutade jag att släppa den fri. Den flög upp i ett av våra äppelträd och där satt den väldigt länge. Den började pipa precis som om den var hungrig och började ropa efter mamma.

En fågel kom och tittade på ungen och sen flög den iväg igen, hjärtskärande och jag fick dåligt samvete: Vad har jag gjort? Jag skulle kanske ha låtit de slå ihjäl han direkt på jobbet så den slapp lida såhär..Efter en stund så flög den vidare och pep fortfarande, jag stog inte ut längre så jag gick upp rtill sängen och grät en skvätt...Vad har jag gjort?

Nu är det tyst och jag hoppas att någon fågelmamma har tagit den här ensamma ungen till sitt hjärta och hjälper den med att leta mat. Eller så har hungern fått ungen till att leta efter mat själv. Något av dessa alternativ är det, det finns inga andra. Jag hoppas även att de på jobbet inte håller på och pratar så mycket om den imorgon bitti.

Jag ska nog inte ta hand om fågelungar mer...



Igår var vi på Julita då det var Jordbrukets dag. Inget märkvärdigt, men vilket härligt väder! Sol och jättevarmt, skönt, men det kommer inte bli skönt att jobba i stallarna imorgon..Usch, fy sjutton..

Har försökt att ladda upp bilder från min nya kamera, men det funkar inte, jag vet inte vad jag ska göra..Hmm...Nåja, det kommer bilder senare det lovar jag!

Kram

Ps: Om ni vill lämna en kommentar och det kommer upp ett meddelande som säger att ni ska skriva in ert lösenord till er mail, GÖR DET INTE!! Är tydligen en som har råkat ut för det, men hon skrev inte sitt lösen, BRA!

Kram

Kommentarer

  • Erika säger:

    Fågelungen har säkert blivit adopterad av en snäll fågelmamma med ett stort hjärta!

    2009-06-28 | 21:25:24
    Bloggadress: http://lillaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här: