mandarinkakan

Fortsättning.

Kategori: Allmänt

Hej!

Tack för alla komentarerna till mitt förra inlägg, kändes ganska tungt att skriva det,men nu är det iallafall känt, så nu behöver ingen undra varför jag är som jag är ibland..=)

Men för att slippa tänka på det så har jag hållit mig undan datan ett par dagar. Jag har ägnat min tid åt till att sy förkläden som jag ska ge till Stenby. Fast är det nån som säger något dumt om mina förkläder så tar jag hem dem, de är så fina så jag kan använda dem. 2 stora och 3 små förkläden har det blivit,men jag är inte helt klar med de små än..Men men, det går snabbt att sy kantbanden så de borde vara klara till söndag då det är café på Stenby Gård. Hoppas det blir fint väder och inte snöstorm som det är utanför fönstret i skrivandets stund.

Ikväll händer det lite saker. Först ska jag och mamma och kanske pappa sitta barnvakt åt Vidar, sen efter det så ska jag hem till Erika och se på film. Jag köpte filmen Mama Mia igår för 99:- på Åhlens, den ska vi se och så har Erika köpt chips och godis och dricka..Jag tar också med mig dricka och chips, så ikväll ska vi moffa i oss onyttigheter så det heter duga, imorgon kommer vi rulla fram, så som köttbullar gör!!

Tvi för detta vädret, jag vill ha vår!

Ljusfenomen kl 05.30. Solen håller på att gå upp, den är nedaför taket, men antagligen så reflekterar solstrålarna i molnen och bildar detta Y. Självklart hade jag inte med mig kameran ut, så jag var tvungen att springa in först och hämta den för att sen ta bild från balkongen så Y:et hade hunnit försvinna lite...Men fint var det!


Missan, en av katterna på Stenby Gård, är en hejare på att jaga möss. Så pass att hon går ner i luckan där hönsmaten finns, hon var inte ren när hon kom ut därifrån. Hon fick ingen mus på kroken.


Missan sitter på foderbänken.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: