mandarinkakan

Helgarbete.

Kategori: Jobb

Hej!
Igår så skickade jag in en ansökan om att jobba extra på helgerna på en grisgård i Jäder. Jag är intresserad av bara helgarbetet,inget sommarjobb, men det får jag säga till honom. Men men, idag så ringde ägaren och ville att jag skulle komma på intervju på måndag. Det var tydligen bara jag som hade tidigare erfarenhet av grisar, de andra hade mest hästerfarenhet. KUL att få känna sig speciellt utvald..
   Lite läskigt att man ska vara själv under helgerna,men det går nog bra det med, jag är ju ensam ute på Stenby när djuren ska ut och in så varför skulle jag inte klara av att vara ensam med grisarna? Men men, först måste jag se hur han reagerar med att jag ev inte vill jobba i sommar..Då jobbar jag på semin..

På tal om sommarjobb, jag var på ett informationsmöte om sommarjobb på ICA lagret i Västerås igår. Det lät bra, men jag är lite kluven...Blir mycket körning, och man kanske får börja jobba redan i april, och då kan jag ju inte ha helgjobbet..Så nej, jag satsar på helgarbetet och semin i Hållsta nu, sen efter sommaren så får jag hoppas på att jag kommer in på nån av de utbildningar jag tänker söka in på. Jag har börjat fundera på om jag ska utbilda mig till reseledare. Det är svindyrt, runt 22.000:-, men då får man se mycket av världen också. Jag ska nog ta kontakt med en studievägledare...

Ikväll är det Stenby, ta in djuren, jag vet, jag har sagt ifrån,men nu var det kris..Nästa vecka ska jag INTE ta djuren nån gång..Säger H något så säger jag att jag kan börja ta djuren igen, så fort fåglarna, hönsen och ankorna och getterna är borta. Hästarna,kaninerna och fåren kan jag ta,men som det är nu så är det bara en massa springade fram och tillbaka och dutta med de där halva kaninmåtten hit och dit..Suck!

Får vi inte ihop pengar så kommer Stenby4H-gård att gå i konkurs. Ett steg är väl att ta bort de djuren som faktist inte ger något tillbaka. Hästarna och fåren är de största inkomstkällorna, om vi bara orkade utnyttja dem. Jag fattar inte varför det inte ringer en liten varningsklocka hos H,när dels ekonomin går utför, och dels för att folk verkar tröttna helt på 4H......Jag ska åka till Stenby tidigare, till klockan 13 eller 14, måste karda lite mer ull som vi kan spinna..

Nu ska jag äta något, får se vad det blir!

Kommentarer

  • erika säger:

    Du behöver INTE ha dåligt samvete för att jag var irriterad på Stenby. Det var ju inte ditt fel, och inte ska du behöva ta onsdagmorgnarna heller. Tycker att vem som än är där kan lämna det lite ordentligt efter sig. Zorro hade t.e.x bara ett halvkilo hö i blöt...hade jag inte reagerat och fixat det så hade han ju stått hungrg hela natten. Och sen stank det ju i hela stallet, man borde sätta på utsuget om man inte mockar på morgonen, och Gretas kiss hade runnit ut i halva stallgången suck Inte vet jag vem som varit där heller för det stod så klart inget skrivet i blocket...

    Men jaja, så är det :)

    Kramar

    2009-03-06 | 19:33:44
    Bloggadress: http://lillaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här: