mandarinkakan

Jobbintervjun.

Kategori: Jobb

Hej.
Idag så var jag då och tittade på grisgården. Jo, det var fint och så, säkert kul att jobba där, men när jag frågade om sommarveckorna och sa att jag ska jobba på semin i Hållsta, blev han lite plutt. Så där blir det nog inget extrajobb tyvärr.

Men å andra sidan kan jag känna lite såhär:
1. Jag skulle jobba själv på helgerna, det tycker jag är lite riskfyllt, tänk om jag ramlar eller blir anfallen av en ilsken sugga, inte fan hinner jag ringa till honom då?
2. Jag kan inte fatta varför jag inte skulle kunna få jobba på helgerna, det tar mindre tid att lära upp mig än det gör med en som bara har hållit på med hästar. Jag har ju lite erfarenhet iallafall.
3. Kan vara jobbigt att jobba ALLA helger..Då kan man inte gå ut om man har lust med det..Lite jobbigt..

Så det känns ändå skönt att jag inte får det här jobbet. Det är hans förlust egentligen, inte min..Jag letar bara vidare..

Är forfarande sjuk, förkylningen har blivit värre, men mina kramper i magen är bättre..Skönt att kursen är klar iallafall, vet inte om jag hade orkat gå dit idag..Tror dock att jag ska försöka gå en omgång till,men på en helg..Nu vet jag ungefär hur jag ska göra med glaset för att det ska bli snyggt..=)

Nu ska jag spela lite spel, sen ska jag försöka få ut Max på en liten promenad.

Kramar

Kommentarer

  • erika säger:

    Vad synd att det inte verkar bli ngt jobb, men som sagt - det är väl mest han som förlorar på det. Du tjänar ju mer på att hitta ett riktigt jobb. kram

    2009-03-09 | 16:11:56
    Bloggadress: http://lillaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här: