mandarinkakan

Uppdatering.

Kategori: Allmänt

Hej!
Det var några dar sedan jag skrev. Så vad har hänt sen i söndags?

Måndag: Sista gången på glasfusingen. Mina senaste alster som jag gjorde förra veckan var ju jättebra!! Kanske ska gå på den här kursen en gång till och göra likadana? Köpte hängen som jag ska montera. På väg hem så åkte jag lagligt genom stan,men när jag kom till viadukten efter St: Eskil så blev jag stoppad av en polis. De stoppade iofs alla som åkte, de skulle kolla körkortet. Max skällde som en vettvilling och det var ju lite pinsamt, men som tur var så hade polisen lite humor så han sa på skämt: Är det meningen att man ska bli utskälld? Jag: ehh..nja...Tyst Max! Polisen: Nej det är bra, det är bra att du vaktar så skäll bara sa han och stoppade in huvudet och tittade på Max. Ni vet ju hur liten min bil är så det var ganska trångt när polisen stoppade in huvudet..=) haha!! Mitt körkort var OK och jag fick köra vidare..=)
Jo, Max var ju hos veterinären i måndags och klippte tassarna..Nu har han lite ont i fötterna när han går på gruset, stackaren.

Tisdag: In till stan för att gå till arbetsförmedlingen och få en lapp påskriven, Clas Ohlssons för att köpa lim..På kvällen var det pysselaktivitet på Stenby. Det kom en ny tjej, vilket var roligt! Vi höll på med cernitlera och jag gjorde bla en pingvin och en kanin.=)

Blev lite sur på H för att hon tog aktivitetsavgiften på 50kr och satte in på klubbens konto. Hur hade hon tänkt att vi skulle finansiera aktiviteten med material? Ska jag och Sanna skänka allt som vi gör? Nej tack, jag gör iaf inte det!! Så jag vet inte riktigt hur vi gör nu med material...

Onsdag: Västerås! Åkte först till Munktell för att hämta de sista glassmyckena. Sen åkte vi till Billiga Nisses och IKEA. Jag, mamma och Max. Handlade för ganska mycket pengar sammanlagt, men jag tänker som så att när mitt 4H-företag sätter igång på riktigt då ska jag tjäna storkovan..Hahaha!!

Nej, men jag ska väl förhoppningsvis börja tjäna lite på mitt företag, nu har jag köpt in en massa ny fräscha pärlor som jag ska sätta ihop till fina smycken.

Nu så sitter jag här, ska sätta på tv.n och hoppas att det är något bra.

Imorgon ska jag in till arbetsförmedlingen igen, och gå på ett informationsmöte om sommarjobb, jag är inte intresserad av sommarjobb, jag har redan ett, men de tyckte att jag skulle gå iaf, för sommarjobb kan ju leda till jobb efter  sommaren också...Nja då ska jag ha en försäkran om att jag får jobb efter sommaren..Jag tjänar så pass bra på semin att jag kan leva på det hela året, och nu bor jag hemma hos snälla föräldrar som inte tycker att jag ska behöva betala någon hyra varje månad..

Ja!

Hej svejs, lingonfjärt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: