mandarinkakan

BLOD!

Kategori: Stenby4H

Hej!
Imorse hade jag djuren på Stenby gård. Var lite trött och tänkte att jag rusar igenom allt och så åker jag hem, hade varit hemma innan 9, men såklart så händer det något när jag är där!

När allt var klart gick jag upp till fåren, de ska ha lite pellets nu bara. När jag kommer fram till staketet så ser jag ett lamm som är helt blodig på hela ansiktet! Inte roligt alls!

Tvättade det så gått det gick med bomull och vatten, sen när Ingela kom så tvättade jag det ordentligt med en handduk. Då såg jag bland annat 2 ganska stora hål i pannan på det lilla lammet. Usch! Jag tänkte direkt att det var taggtråd!

Det lilla lammet hade förutom en massa sår och blod i ansiktet även näsblod, vilket inte är bra, det lät som om lammet var förkylt så det var nog ganska mycket blod i näsan.

Men men, när det var tvättat och klart så släppte jag in lammet i fårhuset, nu skulle bara mamma och syster dit oxå, hur nu det skulle gå till?

Som tur var så var det 2 killar som höll på att gräva för att titta på vattenledningarna, de hjälpte till så gått det gick och till slut så kom mamma får och syster lamm till det skadade lammet, återförenade!

Som vanligt när det händer något så har man inte kameran med sig, men ni hade kanske inte velat se ett skadat litet lamm?

Nåja, taggtråd som vi misstänkte från början var väl ganska långsökt för vi hittade ingen taggtråd, H är tydligen ute på gården och hon kom med förslaget om en hund. Det kan nog stämma mycket väl, folk släpper in sina hundar överallt så varför inte in till fåren och de små lammen. OM det är så att det är en hund, då undrar jag hur i h*lvete folk tänker!?

Jag menar, hur många är det som INTE tycker att vita små lamm är söta? *Räck upp en hand*

Det är folk med ett hjärta av sten.

Men lammet verkar piggt och så nu ikväll iaf,så det klarar sig med all säkerhet.



Igår var det HLR-kurs på Stenby. Nu har jag fått ett certifikat för Första-hjälpen. Mycket intressant och lärorikt! Efter var det brandövning och då fick jag både släcka en brand med pulversläckare och släcka en brand på en människa med hjälp av en brandfilt, roligt och lärorikt! Hade kameran med mig men blev inte av att jag tog bilder.

Japp, imorgon är det arbetsförmedlingen som gäller för mig. Hoppas att de säger något som jag inte redan vet.

Ha det så bra!

Kram

Kommentarer

  • Erika säger:

    Stackars lilla lammet. Jag hoppas (tolka mig rätt nu) att det är en räv som gjort det så att det inte är ngn j*vla idiot som släppt in en hund till dem, jag hoppas nämligen att det inte finns såna idioter. Elstängsel kanske inte vore så dumt! kram

    2009-05-12 | 22:39:18
    Bloggadress: http://lillaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här: