mandarinkakan

Hemska barn!

Kategori: Allmänt

Hej!
I min rubrik så hade jag faktist tänkt skriva äckliga barn, men då hade jag väl fått en massa kommentarer från folk som inte ens läst mitt inlägg som ska handla om just äckliga barn. Kan inte hitta något annat ord för det, hemska ja, dumma i huvudet, knäppa...Samlingsord: Äckliga. Förstår ni nu??
Bra då kan jag få skriva inlägget:

Igår var Stenby 4H i Fröslunda och hade ponnyridning. Vi hade stora Greta och lilla Zorro, vi körde dit, en promenad på ca 1 timme. Jag satt själv och körde Zorro, helt utan problem, tills vi börade närma oss Fröslunda. Först kom vi till en skola, och barnen där hade tydligen aldrig någonsin sett en häst, för de kom springandes (farligt, hästarna kan bli rädda) och skrikandes så högt att tom min öron gjorde ont. ( oxå mycket farligt, hästarna har bra hörsel!).

Fast vi sa åt dem att lugna ner sig och att akta sig för de gick precis inpå vagnarna, de kunde göra illa sig i fötterna. Hade iofs varit lite rätt åt dem när de inte lyssnar men men..En av killarna försökte hoppa upp i vagnen brevid mig! Jag sa fattar du inte, du får inte! Zorro var upphetsad och kunde stuckit i sken när som helst. Suck! Började ångra att jag sa ja till att följa med..

Barnen följde efter med cyklar, ajajaj, hästar tycker inte om cyklar, fortfarande skrikandes och aldelles för nära inpå vagnarna..Argh!!

När vi kom fram så fick vi vänta en liten stund för att få reda på vart vi skulle vara, jag hoppade ur och la iordning tömmen, ställde mig brevid Zorro, för nu var det packat med folk runt hästarna. En tjockiskille var på mig om han fick rida och jag sa hela tiden, nej du får vänta en liten stund. Men tydligen så fattade han inte svenska för helt plötsligt så satte han sig i vagnen! Jag sa gå ner och han satt fortfarande kvar, då gick jag fram så gått jag kunde eftersom jag fortfarande höll i hästen och försökte få ner killen, då gick han ur, men då kom det en annan kille och försökte sätta sig där. AAARGHH!!

Till slut såg de väl att jag blev riktigt förbannand och försökte inte mer. Tjockiskillen höll på hela den tiden som vi var där, väldigt irriterande.

Jag höll i själva ponnyridningen, gick runt med Zorro...Barnen tyckte det var kul, men det var väl ingen som fattade svenska, varken barn eller föräldrar, ingen fattade varför man skulle ha en hjälm på sig tex. Men men..Gick ganska bra, tills det var några som höll på och kastade cola burkar precis där vi gick. De fattar inte svenska och tydligen ser inte folk heller att vi går med hästarna där de sitter..Suck.

Nåväl, bytte med Malin, hon tog Zorro och jag gick med Greta som kördes. När de skulle göra sista rundan tog jag Zorro igen som då hade vagnen förspunnen.

Det är nu min reaktion till Äckliga barn kommer...

Barnen flockades runt lilla Zorro, som stog och åt lite gräs. Barnen öste gräs till honom, ja inte bara gräs utan det var ju allt möjligt grönt och kvistar som de gav honom. Jag sa ge honom ingenting det är inte bra för hans mage! Men de fortsatte så tills lut så sparkade jag bara bort det som de gav honom..Fram kommer några tjejer, kanske 13-14 år gamla och klappar om honom och pratar med mig. Helt ok..De upptäcker att lilla Zorro är "lite" dammig så de klappar om honom om rumpan där det dammar mest, helt ok tänkte jag, så gör ju vi oxå med honom och de var lugna, om man jämför med de andra som stog omkring.

Killarna kom och satte sig i vagnen igen och jag röt åt dem. En liten liten tjej stog och höll på med pisken, som Zorro inte tycker om. Jag sa åt henne och hennes storasyster flera gången att hästen kan bli jätterädd för den så låt den ligga där den är..Fattade nada.

När hon tog den för 10:e gången röck jag faktist pisken ifrån henne och la den på andra sidan, hon försökte en gång till men då "knuffade" jag faktist bort henne lite lätt. Då gick hon därifrån.

Tjejerna som dammar av Zorro upptäcker att han släpper sig och skriker till och håller sig för näsan, men de fortsätter klappa honom.

Fram kommer en kille, med en vattenflaska i hårdplast och slår Zorro på rumpan med flaskan!!!!!!

Jag försökte få tag på killen men han backade så jag inte kom åt honom. Jag skrek åt honom Vad gör du för någonting!? Slår du hästen? Är du inte riktigt klok?

Barnen omrking blev oxå lite arga på honom och han går iväg, för att sen komma tillbaka och sätta sig i vagnen, men då röt jag ordentligt åt honom så då gick han iväg.

Tillslut kom Greta tillbaka och jag sa bara åt H att kör iväg barnen snälla, för de lyssnar inte på mig. Hon röt och de flyttade lite på sig.

På väg hem kände jag mig helt slut i skallen, och Greta kanske bara hade varit borta i 10 minuter den sista rundan.

Äckliga barn, hur ska de bli när de blir större?

Snälla ni som har barn, kan ni inte lära era barn att man ska vara snälla mot både folk och fä så vi slipper barn som slår både människor och djur.

Så vi får söta barn.

Tack för mig.

Hej.

Kommentarer

  • kim säger:

    Håller med dig helt, vissa barn är faktiskt jobbiga, äckliga, störande.. ja jag kan komma på flera namn :)

    Ni skulle helt klart ha behövt mer folk som kunde hjälpa till att hålla koll på barnen, eller rättare sagt hålla dem borta från hästarna.

    Är ju inte lätt när dem inte ens kan svenska, det är ju en del där som inet kan det. Snacka om att befinna sig i utlandet el nåt.

    Kan lova dig att mina barn kommer växa upp til fina personer med fina personligheter, gäller att läar dem redan från början vad som är rätt och vad som är fel.

    2009-06-01 | 09:49:02

Kommentera inlägget här: