mandarinkakan

Lithells i Kumla.

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag gjorde jag och mamma och Max en lite dagsutflykt till Lithells i Kumla. Igår så skulle jag då försöka få tag på öppetiderna till butiken, det var helt j**la omöjligt!! Inte på hemsidan eller någonstans. Ringde 118 188, och de sitter tydligen och kollar på internet för hon var inne på samma ställe som jag var..

Man får inte svar på alla frågor vid sådana här telefontjänster eller vad man ska kalla dem..

Nåja, imorse kl 7 ringde jag till kundtjänsten iaf och hon visste ju nada oxå, men hon skulle ringa upp..Jojominsann, 30 min senare hade hon fått tag på öppetiderna. BRAVO!

Men men, vi åkte vid 9.30 och målet var Lithells korvfabrik. När vi kom fram så var det kö (!) ut på parkeringen, men det gick ganska snabbt ändå. Fick mycket korv, ost, hamburgare mm för en billig peng. Var klara kanske vid 11.30 ca, så vi åkte in till staden Kumla. Väldigt tråkig stad. Men ändock hittade vi en del att köpa på rea. Tofflor, läppglans och hör och häpna, kondomer köpte jag! I en jättesnygg designask! Skitcool!! Så nu har man köpt sina första kådisar vid 24 års ålder, hahaha!!!

Men men, Kumla är en tråkig stad, ingenting..Vi åt mat och sen åkte vi hem. Stannade dock till vid en camping för att köpa glass.  När vi skulle betala glassen så sa gubben att de egentligen hade stängt, men att dörren hade varit öppen bara för att en glassleverans hade kommit precis. Men vi fick köpa våra glassar av den snälle farbrorn iaf! Han såg väl att vi var lite glass sugna...

Kom hem vid 15.15 och det har varit en helt lagom fartfylld dag. Jag tycker det är kul att göra små utflykter, behöver inte vara mycket men något..

Imorgon ska jag till arbetsförmedlingen och på kvällen till Stenby. Det har kommit smågrisar till Stenby nu, ska bli intressant att se dem. Efter nästa vecka får inte jag vara ute på Stenby mer under sommaren, pga karantän vid svinsemin. Ganska skönt om du frågar mig, och jag hoppas att H har fattat det nu att jag kommer inte kunna vara ute på gården under hela sommaren, 1 september kan jag åka ut dit igen....

Nåja.

Kramar på er alla.

Att lära utan att göra, är som att älska utan att röra.





Ett söt unggalt på Svinsemin förra sommaren. Undrar om grisarna på Stenby är sötare? Nja, skulle inte tro det, men vi får se imorgon!

Kommentarer

  • Erika säger:

    Kondomer i designask! skrattar det kanske är så man ska locka ungdomar att köpa kondomer, och använda dem, istället för att dra på sig sjukdomar och oönskade graviditeter.

    Hoppas grisarna på stenby är lika söta :)

    2009-05-27 | 12:00:25
    Bloggadress: http://lillaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här: