mandarinkakan

En resa till himlen.

Kategori: Allmänt

Vår älskade Jerry har nu flygit till himlen.

Imorse kl 8.30 var vi hos tant doktorn och Jerry fick sin lugnande spruta. Jag höll i honom och vaggade honom som ett litet barn, tillslut så somnade han nästan. Då kom veterinären och assistenten in och skulle sätta i en kanyl för att kunna ge honom sömnmedlet.

Då kvickade han till men till slut så blev han lugn och de kunde sätta in kanylen..De tog fram sprutan och det var jättemycket i. Det sa jag och då förklarde de att de ger så mycket för att vara säkra på att han först somnar och sen att hjärtat stannar ordentligt.

Jag tror att Jerry dog innan den sprutan var tömd..När jag släppte honom så ryckte han lite på sig, men jag tror han var borta redan då.

Sen åkte vi hem och jag höll i honom ända hem, och det är som en del i läkeprocessen för mig tror jag. Tycker att de ska få känna sig trygga ifall själen fortfarande är kvar..Jag låter säkert helt knäpp, men jag tycker att de ska få känna sig trygga även efter döden.

Kom hem, pappa snickrade ihop en fin liten låda, Jerry lades i tillsammans med hans kofta som han brukade ligga under, på kökssoffan. Sen grävde pappa en grop och jag fick lägga ner lådan. En fin begravning.

Nu efter några timmar så syns det knappt att vi grävt där. Mamma o pappa har planterat lite panseer på både Jerrys och Toms gravar.

Jerry blev 18 år. Tänk, han har varit med mig under hela min skolgång, och tänk vad många personer och djur som har gått bort under hans tid; Brorsan Tom, farmor, mormor, morfar, hasse mfl..

Men en sak som jag tänkte på medan pappa grävde gropen var: Att efter döden kommer det nytt liv.

Mamma stog och tittade på en ekorre. Jag ställde mig oxå där och tittade och vips så hämtade ekorren en ganska stor unge och bar iväg med den. =)

Känns ganska sorgligt ja, men å andra sidan känns det, skönt? Det känns som om Jerry har fått frid och att han kommit till himlen och träffat alla som väntat på honom, inte minst brorsan Tom..

Jag kommer sakna dig Jerry.

Vila i frid.



Tom ligger till vänster under den bruna stenen, Jerry ligger under den fyrkantiga.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: