mandarinkakan

Melodifestivalen.

Kategori: Allmänt

Hej!

Kunde inte ungå att se att cirkusen Melodifestivalen börjar idag..haha!! Tänk att jag redan är trött på det, och inte ens första deltävlingen av 100 är klar...Herregud, hur ska jag överleva denna vår?

Det var längesen jag skrev här och det har väl hänt lite grann  iaf.
1: Jag har varit sjuk, igen..Nu är jag frisk och jag hoppas att jag slipper kräkas och ha rännskita på evigheter..
2. Jag och Erika ska åka på kryssning till Åland med Birka Paradise. Ska bli riktigt kul!!
3: Jag ska börja en utbildning och bli säljare på tisdag börjar jag.

Ang utbildningen så hade jag fått beskedet att jag INTE skulle få gå den, men sen kom ett papper som välkomnade mig till infomötet, som var igår. Varför måste jag gå på mötet om jag ändå inte ska på utbildningen? Men jo, arbetsförmedlingen tyckte att jag skulle gå, och tur var väl det för jag fick plats på utbildningen...Men arbetsförmedlingen är ju för roliga och irriterande ibland.

Ska jag klaga lite till på arbetsförmedlingen så tycker jag att det var ett dumt beslut att slå ihop arbetsförmedlingen, försäkringskassan och skattemyndigheterna...Igår skulle jag få en lapp påskriven, en sådan sak som tar MAX 5 minuter, inte ens det. Kom in fick en kölapp nr 89...Tittade på vad det var för nummer nu....57...Herregud!! Ja, men sa tanten från arbetsförmedlingen, det är många som har tagit lapp och gått, du ser det är ju inte så många här...Ser mig omkring och ser snabbt att det är max 5-6 personer som gått..Det är ganska fullt..

En stund senare kommer det in en kvinna, invandrare, tar en lapp och får nr 93..Direkt börjar hon klaga högljutt om att hon ska ju till försäkringskassan och bla bla bla, jag har nr 93 det är hur mycket som helst före!!
jaha, tänker jag med 20nr fortfarande kvar, jag har ominsann också många nr före det är min tur..Men den här kvinnan börjar nästa gråta av ilska för att just HON fick så många nr före..Varför ska HON behöva stå i kö??

Då är det en man, också invandrare som byter sin lapp mot hennes, och hon säger bara tack snabbt och ser inte ens på mannen..Nej, hon ska fortsätta klaga hos sina vänner som också har kommit dit..

Men det var ett bra byte hon gjorde, när nr 64 ropades fram då sprang hon fram och visade "sin" lapp. Sen stog hon hos handläggaren i säkert 30-40 minuter..

jag fick vänta i över en timme på att komma fram. När jag sa det till handläggaren sa han bara: nej nu skämtar du..Nej sa jag det gör jag inte..Hahahaha!! sa han bara..Fick min lapp påskriven och jag hoppas den duger för han stämplade den inte kommer jag på nu..Han var väl från försäkringskassan eller skattemyndigheten...

Suck!!

Nog om det, jag vill inte få arga kommentarer som jag fick sist jag skrev om soc..

Jag håller så sakteligen på att göra lite smycken och jag ska ta bilder på dem och lägga ut här..Ska börja om från början med bilderna här.

Har gått ur styrelsen på Stenby 4H-gård, tack och lov för det!!

Hej svejs!

Kommentarer

  • Kim säger:

    Jag beblandar mig inte längre med ams nu när jag har en anställning inom bemaningen för uskor så har ingen som helst aning om hur det funkar nu när det blev ihop slaget. men jag har mina aningar.

    Lär har blivit klart sämre än innan vad jag fattat som så nej, inga "arga" kommentarer från mig angående det ämnet :)

    2010-03-07 | 20:04:01

Kommentera inlägget här: