mandarinkakan

Blaha blaha

Kategori: Allmänt

Hej.

Hade ingen annan rubrik som passade.

Idag har jag åkt lite med min bil, så den går igång när jag vill att den ska gå igång. I lördags skulle jag ha bilen och den gick inte igång! GRRRRR!!! Men men, åkte till ÖB, en omväg dit och en omväg hem så bilen fick röra lite extra på sig..=)

Solen skiner idag och när jag åkte förbi Stenby på hemvägen så tänkte jag att det skulle ha varit mysigt med en ridtur nu, men Stenby ska vi inte ens gå in på. Läste i några äldre inlägg om hur H styrde och ställde på gården, nu tycker jag att det har blivit värre, men, Stenby får vara ifred.

När jag åkte in till stan hände något som fick mig att börja undra vart världen är på väg, eller rättare sagt dagens ungdom..

Körde förbi Klosters kyrka och rondellen innan macken så finns det ju en busshållsplats mittemot macken. Jag kör sakta för att det är halt, en kvinna, inte gammal och inte ung, går över vägen mot busshållsplatsen. Hon halkar när hon ska upp för kanten och ramlar pladaskt mot gatan, och slår i hela sidan. Precis där hon ramlar står en..ja..fjortis, då fattar ni vad för slags tjej som står där..Hon rör inte en min när kvinnan ramlar..Kvinnan kommer lyckligtvis upp själv och det verkar inte vara någon fara med henne. Men när jag kör förbi fjortisen i röd jacka så ser jag att fjortisen står och flinar lite skadeglatt! Fy fan!

Jag blev så arg så jag hade kunnat stanna bilen och skällt ut henne. OK, jag tror att alla är som små barn, det är ganska roligt när någon ramlar, men inte fan står man helt orörlig och inte ens ger en min för att hjälpa till? Eller ska man inte hjälpa folk? Jag brukar hjälpa gamla människor som behöver hjälp, hålla upp dörrar och annat, lyfta upp barnvagnar och rullatorer på bussen, för det orkar ju inte busschafförerna göra...Ska jag sluta med mina goda gärningar? NEJ, självklart inte!

Även den minsta varelsen kan förändra världen.

Så snälla, ta hand om varandra, nästa gång kanske det är DU som ligger på vägen och behöver hjälp!!


Angående din kommentar Erika, om att jag inte kunde titta på film i fredags för att Let´s Dance börjar...Hm...Jag tittar inte på sånt, lika lite som jag tittar på Melodifestivalen.=) Läste ett gammalt inlägg om det också, tror jag ska kopiera det och klistra in det igen när Melodifestivalen börjar igen..Hujedamej..

Ja, nej, något mer har jag väl inte att rapportera. Ska försöka sätta igång med att göra smycken, harfått en ide till örhänge efter att ha tittat på Damernas detektivbyrå..Den är ju förövrigt riktigt bra!

Men jag ska försöka sätt fart och göra smycken och lägga ut här.

Kramar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: