mandarinkakan

Jobb?

Kategori: Allmänt

Hej! De senaste dagarna har jag börjat bli orolig inför sommaren. Jag har inget sommarjobb på G. Eller ja, jag har kollat upp på arbetsförmedlingen och det finns en massa sommarjobb utomlands. Men jag har inte sökt dem än, vet inte om jag vill...Fast det är klart, jag åker ju gärna utomlands.. Ska till arbetsförmedlingen på tisdag på någon utvärdering. Ska fråga då hur det går med säljutbildningen, om det blir någon i vår, för då hoppas jag på den. Mina planer för i vår är lite..hur ska jag säga..delade..Ska jag vara hemma och gå säljutbildningen på arbetsförmedlingen eller ska jag söka jobb utomlands till sommaren, som brukar börja i april- maj?? Jag vet inte..Men, en sak är säker iaf, jag vill inte jobba på Svinsmin mer. Jag trivdes där, med arbetsuppgifterna och så, men vissa människor klarade jag inte av och det var dem som förpestade min sommar förra året..Jag fick väldigt mycket pengar förra året så mycket att jag knappt kan tro det..Men så är det. Ringer de och frågar om jag vill jobba iår då ska jag fråga hur den personen jobbar.. Mamma tycker att jag ska jobba där iår med, men å andra sidan vill jag inte fastna där. Helst vill jag ju ha ett riktigt jobb eller ett sommarjobb som ev kan leda till vik eller fast. Nej, jag söker jobbet utomlands som reseledare och hoppas att jag får det,annars stannar jag hemma och går den där säljutbildningen på arbetsförmedlingen och hoppas få jobb inom det. Sen till hösten eller ja, fram till 15 april ska jag kolla upp utbildningar som jag kan söka. Nu till något annat..Jag har hittat massor med virkmönster som jag vill börja på, men jag har inte inspirationen. Men ska väl försöka hitta den någonstans.. En sak som är säker är att jag ska göra om min lekstuga till pysselverkstad i vår, jag sa det förra året också tror jag men det blev aldrig av. Men är jag hemma och inte har något jobb så ska jag göra lekstugan till verkstad. Får jag ett jobb som fast eller vik eller något annat, då ska jag försöka flytta hemifrån så fort som möjligt. Nej vad jag har skrivit, nu är det dags att avsluta. Men nu har jag iaf försökt tt hålla bloggen vid liv.. Håll till godo tills nästa gång!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: