mandarinkakan

Malma markend

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag har jag varit på malma markend i Malmköping. Där gjorde jag en hel del fynd inom pärlor och sådant. Det största fyndet gjorde jag genom att köpa 11m kedja för 220Kr, i snedskurna ovaler. Jag ska göra ett halsband och ta kort på så ska ni få se hur fint det är. Har letat efter en sådan kedja i evigheter då den jag hade innan inte är så mycket kvar på, och halsbandet jag gjorde då har jag sålt för längesen! =)

Vad mer blev köpt då?

Skjorta, chips mera pärlor...Ja, det var det..=) hahaha!!

I torsdags var det kusinträff i Nykvarn. Det var roligt att träffa alla kusiner och kusinbarn från när och fjärran, eller ja så värst fjärran är det väl inte, men de som kom från Skåne har jag inte sett på säkert 10 år..=/

Men roligt!

Där hade jag med mig mina halsband, i olika färger för en av mina fastrar skulle köpa ett och det slutade med att 4 st blev sålda totalt..Så jag tjänade 400:- på kusinträffen! Inte illa pinkat!

Nästa gång jag ska stå på marknad blir antagligen på Husby Rekarnes Hembygdsdag nån gång i månadsskiftet augusti-september. Inte helt klart än men jag återkommer mer med det!

Ha det så bra!

Kommentarer

  • Erika säger:

    Oj! vad kul att du fick sälja smycken, 400 kr sitter aldrig fel i plånboken :) grattis till dig :D

    2010-08-01 | 17:49:06
    Bloggadress: http://lillaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här: