mandarinkakan

19 juni 2010

Kategori: Allmänt

Hej!
Nej jag kommer inte skriva något om bröllopet idag. Tycker att det skrivits tillräckligt om det, även om jag tycker om kungahuset och monarkin så är jag less på att läsa allt om bröllopet..

Så!

Jag ska berätta lite vad jag har gjort den senaste tiden istället.

Min födelsedag spenderades inte hemma utan på en auktion i Julita. Där gjordes det en del fynd, bla ett fint sybord i allmogestil:



Mycket fint tyckte jag och jag fick det och en ful spegel till ett pris av 70 kr( 77 egentligen då det läggs på 10%). Mycket värt!! Nu står det i lekstugan i väntan på att jag får lekstugan någorlunda tom på en massa skräp så jag kan göra om det till pysselstuga=)

Något annat?

Har stickat på min sjal och jag är faktist nästan klar. Men jag ska köpa ett nystan till så att den blir extra stor till de sena sommarkvällarna..=)

Idag så började jag faktist virka på tofflorna som jag pratat om tidigare. Det gick inte så bra i början men nu har det lossnat och jag har nånting som liknar en sko iallafall:



Ser ut att ha jättefeta vader men det har jag inte. Men vad tycker ni? Ser det ut som en sko? Det ska till något varv till och sen en rem också.

Något annat?

Ja!!

Jag har ju varit ute och ätit på Papas Tapas ikväll med Erika. En sen födelsedagsmiddag kan man säga. Jag fick en stick och virkbok, mycket fint i den, när ska jag ha tid att göra alla saker jag vill göra?? Sen fick jag en trisslott och på den vann jag 25 kr x 2, alltså 50 kr..Vad ska jag göra? Ta 50 kr eller 2 nya lotter?

Skulle behöva pengarna för nästa söndag så åker jag, mamma och Maria till Ullared!! Har inte varit där på ja, säkert 10 år så det ska bli riktigt kul!! =)

Hmm..Något mer?

Planeringen inför rixlägret har börjat. Jag hoppas att vi hinner klart allt vi vill göra innan vi åker den 8 juli, annars får vi skämmas som vanligt..=/ Men men, iår ser jag fram emot lägret som denna gång är i Föllinge, Jämtland.

Nä, nu ska jag sluta!

På Spotify just nu: Shakira- Waka Waka( this time for Africa)

Måste sätta in en bild på min avokadokärna som jag planterat. Det har kommit upp ett litet skott, jag hoppas det syns. Jag hoppas också att den andra planterade kärnan ska ta sig..=)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: