mandarinkakan

Helgen

Kategori: Allmänt

Hej!

Den här helgen har ju egentligen inte slutat men jag tänkte ge er en liten resumé av vad jag har gjort, om nu någon skulle vara intresserad av det!

Det började i fredags..: Åkte in för att träffa en studievägledare på MdH, hade inte några stora förhoppningar om att komma därifrån lite klokare..Men men, lite klokare blev jag nog, har mycket att göra fram till nästa fredag då sista ansökningsdagen till högskolorna är.

Lördag: Somnade jättesent, för på natten så låg jag och tänkte på mitt liv..Vad jag är gammal, ingen pojkvän, inget riktigt jobb, bor hemma hos föräldrarna...Usch jag blev riktigt deppig där jag låg och tänkte. Inte bra att tänka på sånt innan man ska sova! Det var inte lätt att inte tänka så, till slut måste jag ha somnat av ren utmattning för jag vaknade med ett ryck 6.15 när klockan ringde..

Vid 9 ringde Maria för att bestämma när vi skulle åka till IKEA i Västerås där det igår var 50% på allt! Vi åkte vid 10. När vi kom fram så var det iofs mycket folk, men inte mer än vanligt skulle jag vilja säga. Inne i varuhuset var det renplockat! Men men, jag hittade en hel del och besöket gick på strax över 600 kr. Där hade jag köpt en massa tyg och lampor. Innan jag åkte dit tänkte jag att jag ska ha en till förvaringslåda, en sådan låda som jag köpte förra gången jag var där.

Gick till fyndavdelningen och vad är det som står mitt på golvet alldelles ensam? Jo, en exakt likadan låda som jag köpte förra gången! Den åkte snabbt ner i vagnen och jag tittade efter om det fanns ett lock till, men det gjorde det inte. Gör inget tänkte jag, jag ska ändå bara ha mina trikågarner i, lock kan vänta tills vi åker till det nyöppnade IKEA nån annan gång.

Men men..

När jag kom hem så rensade jag lite och plockade ut lite grejer som ska säljas på loppisen som jag och mamma ska stå på i slutet av april.

Söndag: Idag är det auktion som gäller, hoppas jag hittar något riktigt roligt, egentligen behöver jag inte mer saker, men det är så roligt med auktion. Visserligen har jag en låsning i ryggen nu igen som gör jätteont, men men, det går väl över så småningom.

Ikväll ska jag skriva ett mail till jordbruksverket ang skolorna som jag har hittat och som jag skulle kunna tänka mig att gå på, en ligger i Norge och en ligger i London. Så ikväll blir det ingen afrodans för mig.

Sen imorgon hoppas jag att jag fått svar från NETTO matbutiken, om hur jag ska gå till väga för att söka arbete i den butiken som ska öppna i stan.

Nåja, det var en liten resumé av vad jag gjort i helgen!

Adiós!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: