mandarinkakan

Midsommarpris

Kategori: Virkning/stickning

Hej!

Rebecka frågade på min födelsedag om jag kunde tänka mig att göra något till prisbordet till midsommarens tipspromenad. "Något enkelt" sa hon..Hmm..


Kom hem från födelsedagslunchen och var INSPIRERAD! Här skulle virkas priser!

Tittade i en av mina böcker från Mia Bengtsson Virka amigurumis och hittade hennes amigurumi Maskot. En liten maskot som ska hänga på tex väskan.

Den virkar jag tänkte jag. Sagt och gjort, virkade en Herbert, ja han heter Herbert..En väskkompis! När Herbert var klar visade jag mamma och hon tyckte ju den var fin, men ska han inte ha en kompis också?

Nja...Tänkte på det nån dag och jo till slut så tyckte nog jag också att han ska ha en kompis..

Så då gjorde jag en Agda till Herbert...

Hoppas de blir uppskattade!


 

Agda och Herbert två väskkompiskompisar. =)

Kommentarer

  • Erika säger:

    Vilka söta :) och passande namn också tycker jag hehe

    2011-06-22 | 11:54:09

Kommentera inlägget här: