mandarinkakan

Mormorsruta

Kategori: Virkning/stickning

Hej!

Har nu äntligen gjort mitt livs första mormorsruta! Den och några kompisar till ska bli en babyfilt till slut. Hoppas bara att mitt tålamod inte tryter efter sisodär 10-20 st likadana rutor..=)

Men, den som har sagt att mormorsrutor var lätt..nja....jag skulle nog säga att det är svårt i början,men sen när man väl fattat så är det ganska lätt.

Hade ett mönster som jag hittat på internet. Jahopp tänkte jag, det ska ju inte vara så svårt..Men ganska snabbt stötte jag på problem, fast jag läste mönstret exakt. Frågade mamma, hon som virkar och syr och stickar, Jo hon hade virkat rutor för längesen, hon kunde nog hjälpa mig. Men icke, vi fattade noll.. Jag fick nog repa upp det ett antal gånger, ca 6-7 gånger, innan jag körde på lite eget. Blandade och trixade med mönstret som jag hade och slutresultatet blev inte så tokigt:


Lite skev är den men det gör nog inte så mycket.

Som sagt eget virkande, eller så kom jag faktist på hur mönstret skulle läsas? Men lite roligt är det om jag kom på det alldelles själv..

Hur filten blir får jag nog säga fortsättning följer på. Kan ju föra en räkning på hur många rutor jag gjort så kan ni ju tänka er hur stor/liten den blir..

Ja..Vi säger så... ;)

Ha det så bra i vintervädret, hoppas solen hittar tillbaka till lilla Sverige igen!





Antal rutor: 1 st

Kommentarer


Kommentera inlägget här: