mandarinkakan

Spanska

Kategori: Allmänt

hej!
Ja igår när jag kom hem från spanskan, så gjorde jag mitt tal om Frida Kahlo, och jag blev riktigt nöjd till slut, men det fanns inte en chans att jag skulle kunna lära mig det utantill..Jaja, tänkte jag, jag har ju sagt det till läraren att jag inte hade hunnit.

Så idag när jag skulle berätta så läste jag innantill och läraren blev sur på mig, tog ifrån mig blocket och sa sen att jag skulle berätta utan att läsa..Med gråten i halsen och i ögonen så stammade jag fram lite meningar och fick ett Bien utav läraren..Nåja.

På bussen hem tänkte jag över mitt pluggande och jag kände mig lite nedstämd och självförtroendet var inte på topp: Hur ska jag klarar av det stora muntliga framträdandet inför hela klassen? detta går inte, jag hoppar av..

Men nej, jag tänker minsann inte ge mig, har tänkt ut att jag ska prata om Mocambique och min resa till Maputo 2003.Ska försöka mig på att göra en powerpoint presentation, och så ska jag börja typ i helgen eller nåt..Kan ju räcka med att man bara staplar upp det man vill ha med och sen utgår från det..

Det låter som en bra idé..



Tänk att på en sån här marknad har jag varit..Jag längtar tillbaka faktist, och jag hoppas att jag får åka tillbaka någon gång..

Kommentarer

  • Erika säger:

    Nej du ska absolut inte ge upp. Du kommer klara det här! Vi kan ju öva tillsammans inför den stora muntliga presentationen, prata för varandra :)



    Åhh en sån där marknad, liknande iaf, var jag på i Tanzania, hade nästan glömt det men det väcker minnen att se kort :)

    2011-03-30 | 21:59:06
    Bloggadress: http://lillaika.blogg.se/

Kommentera inlägget här: