mandarinkakan

Ett brev från Norge..

Kategori: Allmänt

...damp ner i brevlådan idag!

För ett par veckor sedan sökte jag en Djursjukvårdarutbildning i Norge, och nu idag kom alltså brevet från universitetet.. Men inte att jag har kommit in, nej då, utan att jag nu ska skicka in mina papper och sådant..

Jag ska skriva ett mail till den "kontakt" jag har på skolan och fråga vad det är jag ska skicka in egentligen. Tror iofs att jag skickar in ALLA papper jag har och så får de reda ut det..haha, nej, men jag tror jag gör så, skicar in alla papper jag har från utbildningar och jobb, så som man gör till skolorna här i Sverige.

Sen är det bara att hålla tummarna..

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej!



    Jag funderar på att söka in till djursjukvårdarutbildningen i norge och tänkte fråga om du kanske vet hur höga intagningspoäng det är?

    2011-05-21 | 17:36:02
  • Karin säger:

    Hej du anonyma! Nej jag vet inte det tyvärr..Men jag vet hur höga det är här i Sverige och det är 21.6 vilket är ofattbart mycket.



    Men på hemsidan till utbildningen i Norge står det ingenting om poäng utan det står bara vilka ämnen som är obligatoriska och dem hade jag så därför sökte jag! =)



    Men du är för sent ute att söka till Norge till höstterminen, de har samma sista anmälningsdag som vi i sverige, 15 april..



    Lycka till!

    2011-05-22 | 11:14:31
  • Anonym säger:

    Hej, hur gick det med antagnigen till djursjukvårdarutbildningen i norge?

    Vet du om de bara går efter betyg eller om man kan komma in på nåt annat sätt (ex. yrkeserfarenhet) när man söker från sverige?

    2011-07-29 | 16:08:18

Kommentera inlägget här: