mandarinkakan

Spanska

Kategori: Allmänt

Hej!
Det här blir förhoppningsvis mitt näst sista inlägg om spanskaplugg innan hösten..

Det har inte blvit så mycket bloggande den senaste veckan för att den här veckan var det då tentor som skulle klaras av, och jag har minst sagt varit i upplösningstillstånd! Har varit så nervös för att inte klara dessa tentor. I måndags var det grammatiktenta och jag hoppas att det gick bra, men man vet aldrig. Idag var det text och läsförståelse, och igår var det hemskt. Jag visste inte hur jag skulle plugga till den här tentan så allt jag gjort är att läsa glosor och liknande...

Men idag när vi fick vända på tentan så såg jag direkt att det var sånt som jag faktist kunde. Självklart var det saker som jag chansade hej vilt på, men överlag så tror jag att det blir ett G på dagens tenta..

För att fira lite så åkte jag och Erika till det nyöppnade "Chop Chop" restaurangen vid Västerleden. Jättegod mat har dem där, och jag som inte brukar tycka om ris som är klibbigt och så, älskar deras stekta ris!! Nam nam!!

Som sagt detta är det näst sista inlägget om spanska, det sista kommer handla om att jag klarade båda tentorna! =)

Espero pasar la prueba de hoy! *dedos cruzados*

(Jag hoppas jag klarade provet idag! *"fingers crossed"*)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: