mandarinkakan

Tentan

Kategori: Allmänt

Kan hjärnan bli överhettad av allt plugg?

Jag börjar faktist tro det, då jag nu som näst sista dagen inför tentan är helt delad i omdöme om vad jag kan och inte kan.

Jag börjar tro att om man pluggar för mycket så börjar hjärnan blanda ihop allt som man lärt sig. Alltså att efter gärnsen när man faktist kan det så bra, bara ska plugga väldigt lite, och inte vrålplugga som man så ofta gör.

Idag läste jag igenom min sammanfattning som jag gjort, och det sitter bra, men sen när jag skulle öva på översättningsmeningarna så kändes det som om jag inte kunde något, varken vanlig presens eller futurum. Fast jag VET att jag kan det.

Gick vidare till den gamla tentan som vi fått och ja, muy och mucho och Ser-Estar kan jag ju..Men sen kom jag till dativ och ackusativ. När jag gjorde tentan tillsammans med Erika så kände jag att det verkligen lossnade, jag såg vilket som var dativ och vilket som var ackusativ, men nu? Neee....Kunde inte förstå vilket som var dativ och vilket som var ackusativ....Det bådar inte gott inför måndagen...



Imorgon ska jag tvätta och städa Lilla bilen. Igår fixade vi framrutan och det är inte ett spår av stenskottet kvar. Helt otroligt vad de kan göra!!

Jag ska nämligen köra till tentan på måndag och har lovat några stycken att de får följa med, så då måste jag ju städa och så, så det är rent och snyggt i bilen=)

Nä, nu ska jag avrunda här. Vi ska snart iväg till Maria, Rebecka och Vidar och grilla..Ska bli gött!

Hej svejs!


Yes, please insert my brain filled with spanish phrases and words until monday morning before 8 am please!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: