mandarinkakan

Kor

Kategori: Allmänt

 
Jag har börjat arbeta med kor. Ja, jag trodde aldrig att jag skulle göra det, men nu gör jag det och jag trivs faktiskt!
 
Jag var arbetslös i en dag från det förra stället, där jag bara var anställd i 2 dagar, mycket moget av arbetsgivaren om du frågar mig.. Sen så fick jag det här vikariatet på en bondgård, och där kan man snacka om ärliga människor!
 
Att jobba med kor är mer krävande och det är mycket hårt arbete så kroppen får arbeta, vilket är superbra! Jag vill hellre ha ett arbete där jag får röra på mig än ett jobb där jag bara sitter( som det var på förra..).
 
På gården jag jobbar på finns 44 stycken kor som mjölkas just nu, sen finns det ett antal kor till som går i sinko hagen, vilket betyder att dem är i sin tills de kalvar och ska in i mjölkningsproceduren igen..=)
 
Jag har ju lärt mig en hel del nya saker och bland annat så har jag fått klippa korna, nu där de ska stå inne så måste dem klippas för att de inte ska bli så varma och sen är det lättare att hålla dem rena..
Korna älskar att bli klippta och de blir så fina och rena så nu måste jag kolla på öronnumret för att veta vilken ko som är vilken, förut kände man ju igen deras skitiga bakdelar, hehe...Men i och för sig så står dem på samma plats nu och då vet jag ju vilken ko som står vart..
 


Nu ska jag gå ut med Max på en långpromenad, för det är ett riktigt fint höstväder ute, minus blåsten..Haha, aldrig blir man nöjd!
 
Ikväll blir det en tidig kväll för jag har morgonen imorgon och hela nästa vecka fram till och med fredag, och då börjar man minsann 4.30 och då är det bara att masa sig upp ur sängen vid 3.15...
 
Muuuu på er!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: