mandarinkakan

Äntligen färdig

Kategori: Virkning/stickning

 
De senaste dagarna har jag tagit tag i babyfilten för att den äntligen skulle bli färdig och sent igår kväll så blev den det, och jag är väldigt nöjd med hur den ser ut. Nu ska den ner i en låda någonstans och vänta på babyn som ska få den.OM det blir någon baby, det får framtiden utvisa.. Annars så får väl lilla Signe låna den och ha den till sina framtida dockor..Ja den kan och kommer att användas så småningom det tror jag säkert..
 
Bildkavalkad:
 
 
Vi börjar med baksidan. Ser ni alla ljusa linjer mellan rutorna, det är där jag har virkat ihop alla rutor, åt alla håll, det var det som tog mycket tid och som gjorde att jag la undan filten under några månader.
 
Närbild på baksidan.
 
 
Framsidan med de två hjärtmönstren.
 
 
Närbild på kanten runtom hela filten. Först gjorde jag ett varv med vanliga maskor. Andra varvet så gjorde jag 3 fasta maskor och (1sm, 1 stlp, 1 dbstlp, 1 stlp, 1 sm) i nästa fm, 3 fm osv...Då blir det som små bågar...Det tog tid men skam den som ger sig, jag skulle bara bli klar..
 
Totalt blev det alltså: 165 rutor, 196 "bågar", och en massa garn. Men tro´t eller ej men det nystanet som jag använde till att virka ihop alla rutor plus kanten med alla bågar, det har jag hur mycket som helst kvar. Nu var ju det i och för sig ett jättestort nystan, men jag hade hoppats på att det skulle ta slut..Nåja, det får väl bli tomtar av det gråa garnet..=)
 
Nu väntar några dagar av vila sen är det ugglan som står på tur att bli färdig..
 
Men vad ska jag göra sen för stort projekt?
 
Det får vi se..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: