mandarinkakan

Bäver!

Kategori: Allmänt

Jag har aldrig någonsin sett en livs levande bäver men imorse när jag och Max var ute vid 6-snåret så fick jag faktist se en. Vi stog i hörnet precis innan man svänger in på vår gata, Max hade en kisspaus och då ser jag något stort och lurvigt som lufsade i trädgården precis där vi stog..
-Titta där går det en katt, sa jag till Max.
 
Men när jag fortsätter gå en liten liten bit så får jag solen i ögonen och då känner jag att Max drar till och morrar..Då ser jag att det är något stort och inte en katt.
-Shit det är en grävling! Men neeeej, hur ser svansen ut egentligen? Herregud det är en BÄVER!!!
 
-DET ÄR EN BÄVER!! Skriker jag rakt ut ifall av grannarna också skulle vilja se...=) Hahaha!!
 
Bävern lufsade över gatan och tog väl ingen större notis om att jag och Max stog och tittade och att jag var helt lyrisk..Men lite sur över att man aldrig har kameran med sig när det behövs!
 
Nåja, bävern fortsatte gå och troligtvis så skulle den ner till ån..Men att den var så långt upp som på vår gata är ett mysterium. Troligen så har den blivit störd av att de håller på och muddrar nere vid båtarna, tar bort vass och så..Så den lilla(stora) bävern kände att den blivit störd och var tvungen att flytta på sig!
 
Stackare..
 
Observera att bävern på bilden inte är den som jag såg..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: