mandarinkakan

Virkböcker

Kategori: Virkning/stickning

Jag älskar att virka, och jag har virkat allt från babysockor till mattor..Men något som jag har saknat och som jag gärna vill prova på att virka är ett klädesplagg, till barn till att börja med. Men jag har haft svårt att hitta roliga mönster som är lätta att förstå..Vill man göra sina egna kläder i garn då är det mest stickning som gäller..
 
Men jag som inte kan sticka då?
 
Lösningen kom via en bokklubb jag är med i : Skaparglädje heter den..Rekommenderas om man tycker om att pyssla. Förra månadens huvudbok hette Virka mera, och där i skulle det vara mönster på allt från nallebjörnar till klänningar! Den skulle jag bara ha!!
 
Så igår efter många veckors(nåja..) väntande så damp den ner i brevlådan, och ja..Den är så bra som man kan tänka sig, många fina mönster som är ganska enkla att förstå, och förstår man inte något så är det bara att titta i början av boken där författaren har skrivit upp och förklarat tydligt hur man går till väga i de olika teknikerna som används i boken..=)
 
Det fanns ett antal klädesplagg, till och med en slipover till män. Dessutom fanns det några söta baby/barn kläder som jag nog ska börja med, eller om jag ska göra en snygg väska, eller en kudde eller..
 
Nej, först måste nog min stora uggla bli klar..Har redan 2 projekt igång och jag vill nog inte ha fler projekt, så mönstren i boken får nog vänta tills i alla fall ugglan är klar..
 
Vad det andra projektet är? Ja det är något som jag får återkomma till, när det har blivit ett antal av allt jag ska virka..=)
 
 
 
 
Så här ser boken ut om du själv är sugen på att virka något.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: