mandarinkakan

RESA

Kategori: Allmänt

 
Under vintern börjar nog alla längta bort till ett annat land, man blir lite uttråkad här hemma ibland, och så även jag. Även om jag gillar vintern och snön här hemma så har jag börjat att planera för en resa i sommar.
 
2005 så åkte jag runt i USA och det var en bra resa där man såg mycket av det fina i USA. Vår guide var helt underbar och nu har han startat ett eget trekkingföretag som gör resor i bland annat Alaska. Det är en resa till Alaska som jag funderar på att göra, och bokar jag genom honom och betalar allt på en gång så får jag mycket rabatt, vilket är super=)
 
Så nu har jag börjat att titta på flyg till och från Anchorage, som är "huvudstaden" i Alaska. Det är inte billigt, men det finns en del billiga flyg tycker jag med tanke på hur långt det är och att det är tur och retur!
 
MEN..Nu börjar ju jag tänka lite längre, när jag ändå har åkt så långt och ändå är på den sidan av USA så finns det ju faktist ett resmål till som jag skulle vilja åka till: Hawaii..Jag ska gå in till en resebyrå och höra med dem om det finns några billiga hotell och så på Hawaii och vad flyg skulle kunna tänkas kosta, men ja, om det inte är alltför dyrt så tänker jag minsann göra det!
 
Man lever bara en gång och jag vill ju se så mycket av världen som möjligt.
 
Sen är ju jag singel och barnfri än så länge, och det gör det lättare att resa. Ta inte illa upp alla ni med barn, jag vet att man kan resa med barn, men en trekking med barn går INTE, punkt slut.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: